Podpowiadamy, jak zabrać się do reklamy AdWords i zdobyć dzięki niej pierwszych klientów.

1. Jak przetestować słowa kluczowe, które mogą przynosić ruch?

Powiedzmy, że mamy sklep odzieżowy i chcemy użyć słów kluczowych: sukienki letnie, stroje kąpielowe. Skąd wiemy, że sukienki są trendy tego sezonu? Albo, że o tej porze roku klienci szukają raczej strojów kąpielowych, a sukienek tylko w dobrej cenie albo z wyprzedaży, bo sezon na nie już minął? Możemy to sprawdzić choćby w Google Trends, wpisując tam poszukiwaną przez nas frazę/nazwę towaru.

Przeczytaj także: Niech Google zobaczy twój sklep!

Jeżeli ustawimy w swoim koncie dwie kampanie, jedną na Sukienki, a drugą na Stroje kąpielowe, i wybierzemy im słowa kluczowe w dopasowaniu zbliżonym do wyrażenia, możemy liczyć na sporo ruchu na te frazy i oszacować po tygodniu czy dwóch efekty działania kampanii.

Możesz w tym celu przeglądać Raporty Wyszukiwanych Haseł. Więcej o nim znajdziesz tutaj. Powiedzą ci one, co wpisywali użytkownicy w wyszukiwarkę zanim kliknęli twoje reklamy. Na tej podstawie będzie można wykluczyć niepożądane hasła (przy użyciu wykluczających słów kluczowych), albo utworzyć nowe grupy reklam na popularne hasła i stworzyć do nich bardziej dopasowane reklamy. Może dowiesz się wtedy, które produkty z twojej oferty są na topie i warto je reklamować?

adwords2

2. Zwiększyć sprzedaż.

Może być tak, że już masz masę pomysłów na słowa kluczowe, bo masz np. bardzo specyficzny produkt. Znasz już skuteczne, celne, bardzo specyficzne słowa kluczowe nastawione na sprzedaż. Wystarczy dodać te słowa w “dopasowaniu ścisłym” albo “do wyrażenia” z bardzo dopasowanymi treściami reklam i patrzeć, czy przyciągną klientów.

Może się zdarzyć, że nazwa produktu będzie złożona z paru wyrazów, wtedy lepiej wybrać dopasowanie do wyrażenia, które pozwoli na dowolność w kolejności zapisywania słów (dopasowanie do wyrażenia). Wtedy “letnie sukienki w kwiaty” będą mogły być wyświetlone na zapytanie “sukienki kwiaty letnie”.

Co dalej? Zakładamy kampanię, której celem będzie sprawdzenie naszych specyficznych słów kluczowych. Sprawdzamy ją regularnie, aby zweryfikować nasze założenia i wprowadzać poprawki. Posłuży nam do tego Raport wyszukiwanych haseł. Z tego raportu dowiemy się, po jakich zapytaniach docierają do nas użytkownicy i czy są to zapytania pożądane (dodajemy je) lub niepożądane (dodajemy jako wykluczające słowa kluczowe).

Możemy też zastosować kampanie produktowe.

3. Kampania zwiększająca świadomość marki lub na produkty innowacyjne czyli display.

Sprzedajesz super innowacyjny produkt, ale nawet twoi znajomi nie wiedzą dokładnie co to jest i z czym się to je? Jeżeli klienci nie wiedzą jeszcze, jak szukać twojego produktu (albo że zrewolucjonizuje ich życie), należy zastosować inną strategię niż hasła wyszukiwania. Trzeba dotrzeć do potencjalnych klientów i pokazać im produkt, bo jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów.
Możesz kierować swoje reklamy na sieć reklamową czyli takie strony, jak np. YouTube i motywować klientów do kupienia twoich produktów.

Powiedzmy, że masz dizajnerskie meble, łączące kilka funkcji i do tego pięknie się prezentujące. Możesz wybrać strony o dizajnie, o trendach w urządzaniu mieszkań albo magazyny typu lifestyle, na których pokażesz multimedialną, animowaną reklamę swoich mebli “w użyciu”. Jeżeli nie przychodzą ci na myśl żadne witryny, możesz użyć narzędzia Display Planner (Planer kampanii displayowych dostępne w każdym koncie AdWords), wpisać informacje o zainteresowaniach swoich klientów, albo słowa kluczowe, jakimi określasz swoje produkty, a narzędzie podpowie ci proponowane witryny, gdzie możesz pokazywać reklamy.
Możesz je sam zobaczyć i ocenić lub uruchomić je i po paru dniach oceniać rezultaty.

4. Masz już własną rozpoznawaną markę?

Jeżeli tak, lub jeśli jesteś dystrybutorem znanej marki i masz do niej prawa reklamowe (albo zgodę producenta/ właściciela marki), wtedy możesz pokusić się o kampanię brandową, czyli kampanię zbudowaną wokół takiej marki. Pozwoli ci to kontrolować konkurencję i informować klientów o aktualnych promocjach.

Nie wiesz, jak się do takiej kampanii zabrać? Zleć nam jej uruchomienie! wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.