Co musisz wiedzieć o Amazon Ads

Chcesz zwiększyć sprzedaż na najpopularniejszym serwisie marketplace? Musisz wypromować tam swoje oferty. Jak działa usługa Amazon Ads? Jakie pojęcia warto znać, zanim z niej skorzystasz? Sprawdź!

Amazon, jako największa platforma handlowa na świecie, zapewnia sprzedawcom dostęp do globalnego rynku, liczącego miliony klientów z różnych zakątków ziemi. Jednak by wybić się spośród tysięcy ofert, potrzebujesz dobrego wsparcia, czyli skutecznej reklamy. Tutaj wkraczają Amazon Ads, dzięki którym możesz poprawiać widoczność swoich produktów oraz marki, a w efekcie zwiększać sprzedaż.

Jak działa system reklamowy lidera marketplace’ów? Jak umiejętnie z niego korzystać, by mnożyć zyski? Wyjaśniamy najważniejsze pojęcia, które w świecie digital advertising potrzebne ci będą na niemal każdym kroku.

Marketplace i sklep internetowy – jak to połączyć?

Jakie typu reklamy Amazon masz do dyspozycji?

Gigant e-commerce oferuje trzy rodzaje reklam:
☞ Sponsored Products Ads,
☞ Sponsored Brands Ads,
☞ Sponsored Display Ads.

Najpopularniejszy format reklamowy, czyli Amazon Sponsored Products służy do promocji pojedynczych produktów. Wyświetla się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania i na stronach towarów. Jest bardzo skuteczny, ponieważ trudno go przeoczyć.

Amazon Ads - produkty sponsorowane

Reklamy Amazon Sponsored Brands również są dobrze widoczne, ale promują markę i zestawy produktów. Mogą zawierać logo marki, nazwę firmy i zestaw wybranych artykułów. Poza zachęta do zakupu, mają też na celu wzrost rozpoznawalności sklepu i generowanie ruchu na stronie. Ten format dostępny jest jednak tylko dla sprzedawców z marką zarejestrowaną na danym rynku.

Amazon Ads - marki sponsorowane

Ostatni z typów reklam – Sponsored Display Ads umożliwia natomiast trafienie do konsumentów zarówno na platformie Amazon, jak i poza nią. Sprawdzają się przy budowaniu świadomości marki i docieraniu do klientów, którzy chociaż raz mieli styczność z twoim sklepem.

Wszystkie trzy rodzaje reklam opierają się na modelu CPC (Cost-per-Click, lub inaczej PPC – płatność za kliknięcie). Czyli płacisz tylko, wtedy gdy dana osoba kliknie w grafikę albo tekst reklamowy.

Przy tworzeniu każdej kampanii musisz też pamiętać o słowach kluczowych, które klienci wpisują w serwisie Amazon i na stronach partnerów. Dobrze dobrane i trafne frazy zwiększają prawdopodobieństwo zakupu.

Już wiesz, jak można promować asortyment na Amazon, teraz pora na korzyści.

Jakie są zalety Amazon Ads?

Platforma reklamowa Amazon daje szereg możliwości. Poznaj kilka najważniejszych.

Zwiększona widoczność produktów przede wszystkim na stronach wyników wyszukiwania i stronach produktowych na Amazon.

Precyzyjne targetowanie. Możesz dostosować reklamy do zainteresowań kupujących, lokalizacji, w której się znajdują, czy do płci. To pozwala zawężać grupy docelowe i skuteczniej docierać do potencjalnych klientów.

Wzrost sprzedaży i konwersji. Dzięki większej widoczności i precyzyjnemu targetowaniu Amazon Ads może przyczynić się do wzrostu twoich zamówień i zysków.

Kontrola wyników i optymalizacja. Amazon Ads zapewnia narzędzia analityczne, które umożliwiają śledzenie wyników kampanii reklamowych. Możesz więc monitorować liczbę wyświetleń, kliknięć i transakcji, aby ocenić skuteczność swoich reklam – zmienić strategię i wydajniej wykorzystywać budżet reklamowy.

Elastyczność i kontrola kosztów. Wydatki reklamowe na Amazonie określa się codziennie. To umożliwia dostosowanie kampanii do indywidualnych celów biznesowych i podgląd płatności za reklamy.

Jak analizować wyniki reklam Amazon? W tym celu musisz poznać kilka ważnych pojęć. Przyjrzyjmy się im po kolei.

Posłuchaj podcastu

Krótki słownik Amazon Ads (i nie tylko)

Advertising cost of sales (ACOS) – udział kosztu reklamy w przychodach ze sprzedaży
Miernik najlepiej przedstawić na przykładzie. Jeśli koszt twojej kampanii wyniósł w danym miesiącu 200 €, a przychód ze sprzedaży 100 sztuk produktów był na poziomie 2000 €, to ACOS wyniósł 10%.

Campaign bidding strategy – metoda rozliczania kampanii
Witryna Amazon korzysta z systemu licytowania opartego na aukcjach, który umożliwia określenie, jaką kwotę jesteś w stanie maksymalnie zapłacić za kliknięcie lub wyświetlenie swoich reklam na platformie. Masz do wyboru dwie opcje licytacji:

1. Kampania automatyczna – Amazon z automatu ustawia stawki licytacji, wykorzystując historyczne dane z kliknięć i zakupów kupujących.
2. Kampania manualna – samodzielnie określasz kwoty. Ta strategia daje większą kontrolę nad wydatkami reklamowymi, ale wymaga ręcznego monitorowania i dostosowywania stawek licytacji.

Clicks – kliknięcia
Zliczane są zawsze wtedy, gdy kupujący kliknie w reklamę. Amazon podaje całkowitą liczbę kliknięć dla każdej kampanii, grupy reklam i celu.

Click-through rate (CTR) – współczynnik klikalności
Określa, jak często kupujący klikają w reklamę podczas jej emisji. Wskaźnik oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć w reklamę przez liczbę jej wyświetleń.

Cost-per-click (CPC) – koszt pojedynczego kliknięcia
Ta metryka określa, ile płacisz za reklamy umieszczane na platformie Amazon. Wylicza się go, dzieląc całkowite wydatki przez całkowitą liczbę kliknięć.

Impressions – wyświetlenia strony
Wskaźnik pokazuje, ile razy była wyświetlana reklama. Jeśli ta sama osoba zobaczy twoją ofertę wiele razy, każda akcja pokaże się w statystykach.

Orders – liczba zamówień
Wskaźnik mówiący o tym, ile osób kupiło dany produkt po kliknięciu w reklamy.

Spend – wydatki
Całkowity koszt reklam, czyli ile zostało wydane na konkretną kampanię Amazon Ads.

Sales – sprzedaż
To całkowita wartość zakupów wygenerowanych z reklam Amazon Ads.

Return on ad spend (ROAS) – zwrot z wydatków na reklamę
Informuje o skuteczności kampanii reklamowej na podstawie stosunku przychodów względem wydatków na reklamę. Co ważne, mierzy konkretną kampanię, nie uwzględnia np. wydatków na agencję marketingową.

Viewable impressions – widoczne wyświetlenia
Wskaźnik odnosi się do liczby reklam wyświetlanych na ekranie użytkownika przez odpowiedni czas. Aby reklama została zarejestrowana jako obejrzana, co najmniej 50% jej powierzchni powinno znajdować się w polu widzenia kupującego przez minimum 1 sekundę.

VCPM (viewable cost per mile) – rozliczanie według kosztu tysiąca widocznych odsłon
To inaczej kwota, którą zapłacisz za każde 1000 odsłon reklamy Amazon Ads.

Jak zdobywać nowych klientów z Microsoft Ads? Sprawdź

Jak prowadzić reklamy na Amazon?

Czy te wymienione pojęcia nadal brzmią dla ciebie jak z kosmosu i nie masz pojęcia, co z nimi zrobić? Nie zniechęcaj się tym. Bardzo wielu e-sprzedawców nie odnajduje się w tak licznych gałęziach marketingu online. Zajmowanie się jednocześnie prowadzeniem sklepu internetowego, obsługą zamówień, kontaktem z klientami, formalnościami to często zbyt wiele na jedną osobę lub mały zespół. Gdzie w tym wszystkim znaleźć jeszcze czas na szkolenie się z systemów reklamowych?

Tak naprawdę wcale nie musisz zajmować się tym wszystkim sam/a. Jeśli chcesz rozwijać sprzedaż na Amazon lub innych marketplace’ach (albo po prostu w swoim sklepie), możesz to powierzyć doświadczonym, znającym się na rzeczy specjalistom. Nasi eksperci z agencji Selium zajmą się planowaniem, tworzeniem i optymalizacją reklam Amazon PPC za ciebie, a ty zobaczysz wyniki.

Skorzystaj z usługi Amazon Ads w ramach Shoper Kampanii