Adwords Poligrafia Sklep Internetowy

Zaczynali od punktu z usługami ksero, dziś świętują 10-lecie firmy i prowadzą z powodzeniem sklep internetowy. I co najważniejsze, niestraszne są im kampanie AdWords.

Najważniejsze, bo to będzie tekst o tym, jak zwrócić w sieci uwagę na sklep internetowy i jak przyciągnąć do niego zamówienia oraz klientów – zwłaszcza tuż po starcie.

Studio Reklamy Artilon z profesjonalnym e-sklepem ruszyło akurat całkiem niedawno – przed rokiem, w 10. rocznicę istnienia poszerzając dotychczasową działalność handlową w sieci (prowadzoną za pośrednictwem serwisu Allegro) o sklep pracujący na platformie Shoper.

Zobacz, jak sprzedaje Artilon.pl

Firma, zanim wystartowała z profesjonalnym sklepem przeszła więc drogę, jaką pokonuje większość e-przedsiębiorców w Polsce. Najpierw prowadzą jakiś biznes offline – w tym przypadku był to punkt z usługami ksero – potem szukają nowych klientów w internecie, więc poszerzają działalność o ecommerce i zakładają konto na Allegro. Kiedy zaś chcą się usamodzielnić, zacząć sprzedawać w sieci pod własną marką i przestać dzielić się prowizją od sprzedaży, zaczynają szukać oprogramowania, na którym uruchomią sklep pod pięknym szyldem.

Sklep internetowy to nieustanne wyzwania

„Rok 2016 był dla nas przełomowy” – piszą teraz pomysłodawcy artilon.pl na swojej stronie. „Obchodziliśmy 10-lecie powstania naszej firmy, a sklep internetowy, który właśnie państwo odwiedzają, jest zwieńczeniem naszej wieloletniej pracy i małym prezentem dla nas samych.”
Po co był im on właściwie potrzebny? „Do tej pory wiele udało nam się już osiągnąć, ale sporo nowych wyzwań wciąż jest przed nami. Rozwijamy się dla państwa, słuchamy doradzamy i cieszymy się, gdy nasza praca jest doceniania” – zdradzają.

Sklep internetowy Artilon

By jednak nowym klientom doradzać i proponować najlepszą ofertę, sklep musiał spróbować się wyróżnić i przebić na tle silnej, internetowej konkurencji. Pytanie tylko: jak to z sukcesem zrobić zaraz na starcie? Założyć konto na Facebooku i przyciągać ciekawym contentem? Też. Kupić reklamę w lokalnej prasie i pokazać, „że sprzedajemy też online”? Niekoniecznie. Dużo lepszą opcją jest próba zmierzenia się z możliwościami i potencjałem kampanii reklamowych AdWords.

Badania przeprowadzone wśród sklepów internetowych Shoper pokazują jednak, że te jeśli nawet mają wiedzę na temat tego rodzaju reklamy, to… „nie mają odpowiednich umiejętności”, by je prawidłowo przeprowadzić. Dla innych problemem są kwestie finansowe, bo woleliby nie płacić za reklamę już na starcie, dla innych brak czasu, by się odpowiednio tą kwestią zainteresować…

Kampanie Google Adwords w sklepach internetowych
Create your own infographics

Przykład Artilon.pl pokazuje natomiast, że kampania AdWords zlecona w obrębie platformy, na której sklep pracuje, owocuje tym, na czym młodym e-biznesom szczególnie zależy. Czyli pierwszymi klientami i zamówieniami.

Opisywany w tym materiale sklep studia reklamy z Konina, na tysiąc złotych zainwestowany w usługę Kampanie Shoper, zyskał blisko 12 tysięcy przychodu, osiągając ROAS (zwrot nakładów na reklamę) na poziomie 1100%.
Biorąc pod uwagę moce przerobowe firmy, która chwali się na swojej stronie, że „każdy kolejny rok zaczynamy kolejnymi pomysłami i inwestycjami”, dobrze przeprowadzona kampania w Google pozwala jej lepiej wykorzystać potencjał i możliwości produkcyjne. Każda firma powinna w końcu pracować na pełnych obrotach, ale też stale powiększać grono odbiorców produkowanego towaru. Reklama prawidłowo robiona w Google, pomaga z nim dotrzeć do klientów w całej Polsce.

Zainteresowany podobnymi wynikami? Uruchom kampanię AdWords na dobry początek.