Sklepy erotyczne

W erotycznych sklepach internetowych kupujemy dziś dwukrotnie częściej niż przed rokiem. Tradycyjnie okres przedświąteczny i Walentynki to dla tej branży gorący sezon, ale – jak wynika z naszych danych platformy – w czasie drugiej fali pandemii koronawirusawydatki na erotyczne akcesoria są zdecydowanie wyższe niż dotychczas.

 

Dla niemal wszystkich sektorów internetowego handlu miniony rok oznaczał nadzwyczajne wzrosty sprzedaży. Jest jednak kilka kategorii produktów, na które wspólna domowa izolacja wyjątkowo nakręca popyt. Do tej grupy należą akcesoria erotyczne.

Już wiosną ubiegłego roku z USA przyszły intrygujące wieści. Grupy Wow Tech i COTR, do których należą marki zajmujące się sprzedażą gadżetów erotycznych, w kwietniu donosiły, że ich wzrost sprzedaży był nawet trzykrotnie wyższy w porównaniu z poprzednim rokiem. Eksperci tych firm komentowali, że to nie tylko skutek przejęcia sprzedaży ze sklepów tradycyjnych, ale też efekt pandemii, która kreując nowe sytuacje – otwiera konsumentów na nowe produkty.

Więcej erotyki w sklepach internetowych

Informacje płynące z polskiego rynku są bardzo podobne do tych zza oceanu. Z danych platformy sklepów internetowych Shoper wynika, że druga jesienna fala pandemii skorelowana jest ze wzrostem zakupów w e-sklepach erotycznych. Od września sprzedaż dostępnych w nich akcesoriów stale rośnie. W stosunku do wyniku z tego miesiąca w styczniu 2021 była wyższa o 186 proc.

Za część wzrostów odpowiedzialne są naturalnie wahania sezonowe, a zwłaszcza większe zainteresowanie kupowaniem gadżetów erotycznych na prezent w czasie świąteczno-walentynkowym, jednak zmianę widać również w ujęciu całorocznym. W porównaniu ze styczniem 2020, w minionym miesiącu w internetowych sklepach erotycznych na platformie Shoper klienci kupowali niemal dwukrotnie więcej.

W styczniu nieco ponad jedna trzecie akcesoriów kupowanych w internetowych sklepach erotycznych na platformie Shoper stanowiły prezerwatywy. Do popularnych produktów należą też wibratory, kulki gejszy, bielizna erotyczna, żele intymne.

– Na przestrzeni kilku lat działalności obserwujemy ogromne zmiany w mentalności naszych klientów – mówił nam już w tym materiale Marketing Manager i Opiekun Klienta w SexownySklep.pl. – Coraz częściej pojawiają się tacy, którzy doskonale znają swoje potrzeby, otwarcie o nich rozmawiają i niezwykle świadomie podchodzą do odkrywania nowych przyjemności. Dodatkowo, internet daje poczucie intymności i możliwość spokojnego zapoznania się z ofertą – o dowolnej godzinie i w dowolnym miejscu. Nie przez przypadek więc znacząca większość transakcji w naszym sklepie jest realizowana w późnych godzinach wieczornych.

 

Jak sprzedawać art. erotyczne przez internet?

Zdaniem Marketing Managera i Opiekuna Klienta w SexownySklep.pl, sklep z asortymentem erotycznym, podobnie jak każdy e-commerce, w pierwszej kolejności musi zadbać o kanały pozyskiwania klientów. Najlepiej postawić na te sprawdzone. – Wyniki organiczne w Google, kampanie produktowe (Google Ads) oraz działania na Facebooku to jedna, a bardzo intensywny content marketing i współpraca z portalami czy blogerami to druga, bardzo ważna kwestia.

Zasadnicza natomiast różnica w branży sklepów erotycznych jest taka, że oprócz tego, że sklepy muszą walczyć ze swoimi konkurentami, to jeszcze z wieloma ograniczeniami nakładanymi przez reklamodawców ze względu na specyfikę produktów.

Mając to na uwadze, lepiej nie dokładać sobie dodatkowych zmartwień, np. w wyniku wyboru problematycznego oprogramowania dla e-sklepu. SexownySklep.pl działa na oprogramowaniu Shoper od 2015 roku. Reprezentujący go Marketing Manager i Opiekun Klienta przyznaje, że wybór nie był przypadkowy – Kluczowych było kilka elementów, które szczególnie doceniliśmy. Intuicyjność panelu administracyjnego, bardzo łatwe zarządzenie wieloma elementami sklepu z poziomu panelu, dostęp do szeregu dodatkowych aplikacji, które usprawniają naszą pracę, a przede wszystkim API, które pomaga w automatyzacji powtarzalnych procesów. Oczywiście Shoper to oprogramowanie SaaS, ma też swoje ograniczenia, jednak w zestawieniu z wszystkimi plusami, są to elementy do zaakceptowania – ocenia.

Erotyka przez internet – o czym warto pamiętać?

Jak pisaliśmy w tym artykule, większość sklepów z asortymentem erotycznym ma przygotowane indywidualne szaty graficzne, co je na pewno wyróżnia na tle innych branż. Często nawet niewielkie zabiegi wprowadzają odpowiedni nastrój w sklepie, pozwalają wczuć się w klimat, sprzyjają zakupom.

Zawsze umieszczamy, choćby drobne akcenty graficzne symbolizujące dany okres – dotyczy to Walentynek, ale także innych zdarzeń, jak np. Dzień Kobiet.

W wygląd e-sklepu inwestują szczególnie ci właściciele, którzy e-sklep traktują jako jedną z wizytówek działalności, kolejne oblicze firmy pokazywane klientowi. Inwestycja we wrażenia wizualne ma również na celu odpowiedni wpływ na wyobraźnię konsumenta, wprowadzenie go w nastój, a tym samym zachęcenie do zakupu.

Sprzedający dodają, że bardzo istotne jest to, by sama witryna nie była wulgarna czy wyzywająca, ma być subtelna – tak, by zakupy były intuicyjne i przyjemne. Dbałość o szatę graficzną sklepu dotyczy nie tylko tej branży. Walory estetyczne e-witryny znacząco podnoszą atrakcyjność danego sklepu, warto o nie zadbać już na starcie działalności.

 

Przeczytaj także:
Jak Polacy robią TO w internecie
Jak art. erotyczne sprzedaje SexownySklep
Pomysł na sklep: akcesoria intymne PlumBum