Egometria

Fajny pomysł, przyciągająca uwagę kolekcja i rosnąca z miesiąca na miesiąc liczba fanów – zobaczcie, jak dwie dziewczyny z Katowic zaczęły sprzedawać projektowane przez siebie ciuchy w internecie. Poznajcie Egometrię.

Jeśli interesujecie się młodą polską modą i jesteście stałymi bywalcami modowych targów, albo przeróżnych stref mody i designu na letnich festiwalach (jak na przykład Geszeft na Nowej Muzyce), być może marka Dominiki Losko i Joanny Rodo z Katowic jest wam już dobrze znana. Założona przez nie Egometria do tej pory wystawiała się głównie przy takich właśnie okazjach, swoje ciuchy dziewczyny sprzedawały też w lokalnym showroomie. Tego jednak, czego możecie jeszcze nie wiedzieć to fakt, że kolekcję ich autorstwa można też już kupować w sieci. Egometria wybrała sklep internetowy Shoper i zaczęła sprzedawać swoje projekty także w kanale online.

– Widzimy, że coraz więcej klientów przekonuje się do sprzedaży internetowej. My same początkowo nie byłyśmy zwolenniczkami takiej formy zakupów, jednak zaczęłyśmy dostrzegać jej plusy. Sklep internetowy zapewnia nam bardzo szerokie grono odbiorców z całego świata, ale również dla osób zainteresowanych naszymi ubraniami jest bardzo szybkim i łatwym rozwiązaniem. Warto inwestować w sprzedaż internetową, ale też należy pamiętać o tym, że w zależności od ilości i rodzaju produktów, trzeba wybrać odpowiednią jej formę – mówią nam Dominika i Asia.

One formę wybrały minimalistyczną, ale efektowną. Choć w ofercie ich sklepu nie ma wielu produktów, Egometria zdecydowanie wyróżnia się pomysłem na siebie i daje przykład innym młodym projektantom oraz osobom marzącym o sprzedaży własnych ciuchów przez internet, jak można to robić, by zostać zauważonym (na przykład przez bloga Bless The Mess, co podchwyciła nawet nasza konkurencja). Dziewczyny zadbały przede wszystkim o stronę wizualną swojej marki – mają charakterystyczny logotyp, cieszące oczy lookbooki oraz świetne klipy promujące ich ciuchy, jak ten nagrany do kolekcji 2014/2015 z podkładem od najciekawszej dzisiaj polskiej artystki, nagrywającej muzykę elektroniczną, Zamilskiej:

– Nasza obecna kolekcja jest bazowa i rzeczywiście ograniczona do podstawowych modeli – tłumaczą. – Dla nas mniej znaczy więcej, oferujemy niewiele produktów, ale każdemu z nich poświęcamy dużo czasu, żeby wszystko było dopracowane w najmniejszym szczególe. Jakość naszych ubrań i nietypowy krój są dla nas najważniejsze. Chcemy, aby klienci odwiedzający nasz sklep internetowy znaleźli w nim wyselekcjonowane, godne uwagi produkty, bo w sieci ta selekcja jest bardzo istotna.

Z pomysłem na założenie własnej marki Dominika i Asia nosiły się od kilku lat. Dopiero przy okazji realizacji pracy dyplomowej zdecydowały się wprowadzić go w życie. Najpierw były wspomniane na początku targi modowe (Kraków i Katowice) i showroom (Katowice), potem przyszła pora na sklep internetowy, którym dziewczyny wyszły naprzeciw potrzebom klientów spoza lokalnego podwórka. – Po zrealizowaniu naszej drugiej kolekcji, zobaczyłyśmy w rynku modowym w Polsce jeszcze większy potencjał, otwarły się dla nas nowe ścieżki rozwoju i kanały sprzedaży. Czujemy też, że docieramy do coraz większego grona odbiorców, a nasza marka staje się rozpoznawalna.

Egometria_paczka

Rozpoznawalna i to nie tylko w Polsce. Strona Egometrii działa też w wersji anglojęzycznej, bo dziewczyny celują również w klientów zagranicznych. Od niedawna ciuchy z ich kolekcji można dostać już w butiku w Berlinie, kolejne międzynarodowe projekty Dominiki i Asi są w planach. – Sprzedaż offline nadal trzyma się mocno – przyznają. – My same cenimy sobie bezpośredni kontakt z klientem, ale kładziemy też coraz większy nacisk na rozwój sprzedaży internetowej. Ta rośnie z każdym miesiącem.

Bardzo nam miło, że Egometria robi to właśnie z nami.

 

Przeczytaj także:
☞ 
Sprzedawaj co chcesz i komu chcesz – 10 sprawdzonych pomysłów na sklep internetowy
☞ Pomysł na sklep: akcesoria intymne PlumBum