„Korporacja to nasze przeciwieństwo” – tymi słowami agencja marketingu internetowego ForShop najczęściej zdobywa nowych klientów. Pracujący w niej specjaliści przekonują, że biznes to ludzie, a tych musi łączyć zaufanie poparte wynikami.

– W naszej agencji pracują eksperci, którzy zdobyli wiedzę i doświadczenie w zakresie e-marketingu w korporacjach. Tworzą i realizują strategie według najlepszych standardów, z nastawieniem na rentowność inwestycji klienta. Oceniać nas można po efektach, a przede wszystkim – po porażkach, bo tych w ostatnich latach mieliśmy bardzo mało – mówi Adrian, właściciel firmy. – Wynika to z faktu, że uczciwie prognozujemy, czy nasze działania spełnią potrzeby klienta. Jeżeli tak – nawiązujemy współpracę, jeśli nie – określamy ryzyko niepowodzenia i jawnie je przedstawiamy. To klient decyduje, czy inwestować – bazując na naszych rekomendacjach, minimalizuje ryzyko, a maksymalizuje trafność decyzji biznesowych.

ForShop od 2010 roku aktywnie uczestniczy w budowaniu biznesów internetowych. Jak sama nazwa wskazuje, agencja wspiera sklepy internetowe i stacjonarne, wśród jej klientów są zarówno duże i znane marki – DUKA Polska, HOUSE&more czy Trefl – jak i inne, mniejsze, dopiero rozpychające się na rynku. Początki były trudne – pewnie jak u w większości biznesów. Adrian zaznacza, że za jego firmą może nie stoją piękne historie, ale długoletnia ciężka praca, której miejsca musiały ustąpić urlopy i inne prywatne przyjemności. To się jednak opłaca, bo jak twierdzi właściciel: – O sukcesie agencji decyduje doświadczenie w projektach klientów z dziesiątek różnych branż.

Sklepy internetowe od samego początku stanowiły przedmiot agencyjnego działania. – Klienci przychodzą do nas z polecenia i chętnie wracają. Wiedzą, że wykonamy e-sklepy i marketing internetowy zgodnie z ich oczekiwaniami – podkreśla Adrian. – Jako autoryzowany partner Shoper wykonujemy sklepy, które sprzedają. Od nich zaczyna się przygoda zwana e-marketingiem. Shoper natomiast spełnia wszystkie nasze potrzeby – począwszy od tzw. feedów do Google Shopping, remarketingu dynamicznego na Facebooku, po możliwość edycji pod pozycjonowanie w Google i przygotowanie do automatyzacji marketingu. Jesteśmy dumni z tej współpracy, ponieważ Shoper dostarcza możliwości niespotykane gdzie indziej – i w atrakcyjnej cenie. Zaoszczędzone pieniądze można potem zainwestować w reklamę, która przy szybko i intuicyjnie działającym e-sklepie, daje duże szanse na wysokie wskaźniki konwersji.

Jedną z ostatnich realizacji ForShop jest sklep marki Vogglia, która dystrybuuje świece ozdobne. – Ale nie, nie są to zwykłe świeczki, a stworzone z pasji do wyjątkowego wzornictwa i przeznaczone do drugiego życia produkty (świece po wypaleniu przekształcają się w misy i donice organicznego pochodzenia). Prostota e-sklepu nawiązuje do naturalnych surowców świecy. Jednocześnie grafika, spójna ze stroną internetową marki, sprawia, że ten projekt uznajemy jako godny uwagi – podkreśla Adrian. I przy okazji zauważa istotny trend, jaki rozwija się na rodzimym rynku e-commerce: – Cieszy nas fakt, że właściciele sklepów internetowych coraz większą uwagę przykładają do możliwości, jakie daje oprogramowanie SaaS w zakresie e-marketingu. W 2012 roku mówiono o przyjaznych linkach, reklamie w wynikach wyszukiwania i pozycjonowaniu opartym na systemach wymiany linków (dziś zakazane). Obecnie wiedza na temat efektywnych sposobów pozyskania zamówień urosła na tyle, że najczęstsze potrzeby to automatyzacja marketingu, remarketing, pozycjonowanie oparte na wysokiej jakości linkach, optymalizacji, content marketingu. Wszystkie te usługi świadczymy na co dzień – wylicza. Po czym zachęca: – Jeżeli ktoś podziela naszą filozofię współpracy w biznesie, zapraszamy do kontaktu. Pamiętajcie – osiągamy lepsze efekty niż korporacje. Dla nas ważny jest przede wszystkim klient i jego biznes.