Magazyn sklepu internetowego

Martwisz się, że asortyment w twoim sklepie internetowym jest zbyt mały, a może dopiero zastanawiasz się nad jego wyborem? To dobry moment, by sprawdzić, czym jest dropshipping.

Brak towaru w sklepie stacjonarnym rzeczywiście mógłby być problemem. Inaczej wygląda sytuacja w prowadzeniu sklepu internetowego, gdyż możliwa jest sprzedaż produktów, których fizycznie nie posiadasz. Bo dysponuje nimi inny podmiot – i właśnie tak funkcjonuje sklep w modelu dropshippingowym.

Dropshipping – jak działa?

Dropshipping to rozwiązanie dla każdego, kto nie wytwarza swoich produktów. Już za chwilkę, już za momencik dowiesz się, jak prowadzić sklep bez towaru, bo jest to możliwe. I przy tym bardzo wygodne.

Wybierając dropshipping, czyli model logistyczny, w którym właściciele nie muszą przejmować się wysyłką towarów, można wiele zyskać. Przede wszystkim czas, bo wszelkie obowiązki związane z kompletowaniem zamówienia oraz obsługą wysyłki należą do hurtowni.

Do ciebie należy TYLKO obsługa zamówień, które – również przez ciebie – muszą zostać udostępnione dostawcy, hurtowni. Rola właściciela sklepu internetowego sprowadza się więc do pośredniczenia między klientem, który składa zamówienie, a dostawcą, który je realizuje.

Jak to wygląda w praktyce? Klient składa zamówienie, ty poprzez panel administracyjny sklepu przekazujesz je do hurtowni, a następnie ona realizuje je za ciebie.

Proces dropshippingu

Zalety dropshippingu

Ten nowoczesny model prowadzenia biznesu posiada wiele zalet, które pozwalają na prowadzenie sklepu internetowego bez fizycznego posiadania towaru. Koszty związane z obsługą centrum logistycznego zostają wyeliminowane, hurtownia pobiera jedynie opłaty za obsługę zamówień. To właśnie dlatego właściciele e-biznesów uznają dropshipping za najlepszą formę utrzymania e-sklepu. Co więcej, omija ich coś, co niektórym spędza sen z powiek – a więc inwentaryzacja.
Integracja z hurtowniami dropshippingowymi jest również polecana w przypadku przedsiębiorców, którzy chcieliby długofalowo inwestować jedynie w taki asortyment, który się sprzedaje.

Co sprzedawać w internecie, co już się sprzedaje? Sprawdź!

Integracja pozwala również na natychmiastową weryfikację asortymentu hurtowni i ewentualną rezygnację z tych produktów, które nie spełniają oczekiwań klientów e-sklepu.

Co jest rezultatem takiego rozwiązania? Oszczędności, które zyskujesz dzięki temu, że nie musisz magazynować czegoś, co może kiedyś zyska zainteresowanie klienta, a teraz czeka i… generuje dodatkowy koszt.

W kwestii asortymentu model dropshippingowy pozwala na pełną dowolność. W jednym momencie możesz wyeliminować produkty, których sprzedaż się nie opłaca, jak i dodać nawet kilka tysięcy za pomocą paru kliknięć.

Rentowność, która idzie w parze z mobilnością to coś, na co wielu właścicieli sklepów internetowych czeka od dawna. Jeśli więc, jak oni, chcesz pracować zdalnie lub prowadzić swój e-sklep w ramach dodatkowego zajęcia do pracy na etacie, to dropshipping zapewnia w tej kwestii pełen komfort. Jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą lub nie mogą pracować z innego miejsca niż swoje miejsce zamieszkania. Wszystkie bowiem czynności związane z prowadzeniem e-sklepu odbywają się zdalnie. Możesz więc pracować z domu, a nawet kontrolować realizację zamówień w podróży. Słowem, z każdego miejsca na ziemi.

OK, czyli jeszcze raz…

Podsumujmy więc. W czym dropshipping zyskuje w stosunku do tradycyjnej metody sprzedaży przez internet?

Po pierwsze, primo: oszczędność kosztów magazynowania towaru.
Po drugie, primo: masz możliwość doboru najbardziej produktów do sklepu nawet w ilościach, które przekraczają twoje możliwości magazynowe.
Po trzecie, primo, ultimo: masz pełną dowolność w zakresie wyboru miejsca lokalizacji – prowadzisz sklep internetowy skąd tylko chcesz.

Czego potrzebujesz, by skorzystać z jednej z nowoczesnych form prowadzenia e-biznesu? Całość obsługi zamówień z dropshippingu oparta jest na integracji oprogramowania do obsługi sklepu internetowego z aplikacją danej hurtowni. I jest przy tym bardzo prosta.

1. Wybierasz asortyment, który chcesz sprzedawać. Musisz wiedzieć, że możliwa jest opłata za integrację z daną hurtownią, ale w przypadku dużych dostawców takie integracje z platformami sklepów internetowych są darmowe. Kilka inspirujących przykładów znajdziesz niżej.

Chcesz wiedzieć więcej o kosztach prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshippingowym? Kliknij tutaj

Obsługa e-sklepu w modelu dropshippingowym daje dużą łatwość kontroli nad asortymentem. Plik do obsługi hurtowni pozwala na dobór szerokiej oferty produktowej i dokładne dopasowanie jej do potrzeb klienta twojego e-sklepu: wybór najbardziej atrakcyjnych produktów, aktualizację wybranych danych, szybkie wyznaczenie marży.

2. Wysyłasz dane zamówienia do hurtowni.

3. Dostawca weryfikuje dane zamówienia i je realizuje.

4. Otrzymujesz potwierdzenie wysłania towaru wraz z numerem przesyłki drogą mailową.

5. Monitorujesz sprzedawane produkty – dzięki temu możesz odpowiednio dobierać produkty w Twoim sklepie, bez konieczności magazynowania tych, których sprzedaż i magazynowanie okazuje się nieopłacalne.

Wybierz jedną z integracji z hurtowniami w AppStore Shoper

☞  Integracja PTAK MODA umożliwi dodanie do asortymentu twojego e-sklepu nawet 60 tys. produktów z branży odzieżowej. Mechanizm pozwala na określenie podstawowych danych takich (np. marża) oraz odpowiednie dopasowanie struktury sklepu internetowego. Plik importu umożliwia przypisanie dowolnej kategorii z drzewa kategorii stworzonego w oprogramowaniu Shoper. Aplikacja jest darmowa.

☞  Integracja z hurtownią AB pozwala na dodanie do sklepu internetowego asortymentu z zakresu elektroniki, RTV i AGD, telefonii komórkowej czy oświetlenia. Dzięki niej można powiększyć asortyment nawet o 70 tys. produktów.

☞  Aplikacja Matterhorn pozwala na sprzedaż ponad 20 000 produktów i aktualizowanie oferty sześciokrotnie w ciągu dnia. Dzięki temu asortyment z zakresu obuwia, odzieży i bielizny w Twoim sklepie internetowym będzie najbardziej aktualny.
Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż artykułów papierniczych, a także akcesoriów dla dzieci i młodzieży w modelu dropshippingowym, to aplikacja Gatito będzie niezastąpiona. Atrakcyjne produkty znanych marek, takich Minecraft, Pusheen czy Fisher Price będą dostępne w Twoim sklepie od ręki.

☞  Natomiast w sprzedaży zegarków wesprze aplikacja OUTLETWATCH, która dzięki integracji z oprogramowaniem Shoper, pozwoli na sprzedaż ponad 2 tys. modeli zegarków znanych marek, takich jak Casio, Bisset czy Gino Rossi.

☞  Wśród sklepów Shoper, drugą co do popularności kategorią sprzedawanych produktów, są ubrania. Wybrało je aż 17,5% właścicieli e-sklepów. Jeśli chcesz podążać ich śladem, to integracja Numoco powinna w tym pomóc.

☞  Akcesoria do telefonów marki Apple, wykonane z solidnych materiałów najwyższej jakości – to z kolei produkty, które możesz mieć w swoim sklepie dzięki integracji z hurtownią Forcetop.

Kolejne integracje są w drodze. Zaglądaj do naszego App Store’a, by być na bieżąco.