Prowizja sklep internetowy Shoper Allegro

Od 2 kwietnia 2020 roku sprzedający na Allegro płacą prowizję nie tylko od sprzedanego towaru, ale od wartości całej transakcji. Z kosztami dostawy włącznie. Co z tymi, którzy nie chcą tego robić?

 

Są dla nich przynajmniej dwa wyjścia. Ale po kolei.

„Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy. Obecnie zdarza się, że ceny dla tych samych metod dostawy istotnie różnią się pomiędzy ofertami. Może to spowodować, że klienci będą szukać innych miejsc do zakupów, gdzie koszty dostawy są niższe i bardziej przewidywalne. Chcemy przekonać kupujących, że warto kupować od sprzedawców na Allegro, bo tutaj mają niskie koszty dostaw, a nawet dostawy bezpłatne dla klientów w ramach programu Allegro Smart!” – czytamy w komunikacie udostępnionym przez Allegro.

Wyjście pierwsze – bądź smart

Stąd ta zmiana. Od kwietnia 2020 roku prowizje na Allegro będą naliczane od całej wartości transakcji, także od kosztów dostawy, a wyjątkiem będzie tylko sprzedaż w ramach wspomnianego programu Allegro Smart! – w nim z kolei pojawią się nowe opcje podziału kosztów dostawy. Allegro zapewnia, że „wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru” i podaje przykład:

„Sprzedałeś przedmiot o wartości 100 zł, z kategorii objętej prowizją w wysokości 6%. Klient wybrał dostawę do punktu odbioru w ramach Allegro Smart! – prowizja 6% od kwoty 100 zł wyniesie więc 6 zł. Ta metoda dostawy jest dla kupującego bezpłatna, dlatego prowizja obejmuje tylko koszt towaru”.

Kiedy sprzedajesz na Allegro, ale nie korzystasz z Allegro Smart!, wtedy sytuacja wygląda inaczej, np.:

„Sprzedałeś przedmiot o wartości 100 zł, z kategorii objętej prowizją w wysokości 6%. Klient wybrał dostawę o wartości 18 zł. Prowizja 6% od kwoty 118 zł = 7,08 zł”.

Co ważne – przy zapoznawaniu się z informacji o naliczaniu prowizji od wartości całej transakcji, warto również sprawdzić nowe stawki prowizyjne w poszczególnych kategoriach, np. „uroda”, „gry” czy „sprzęt medyczny”. Allegro w pierwszym kwartale 2020 roku wprowadza istotne zmiany zmiany cennikowe. W niektórych prowizja wzrasta do 15%.

Wyjście drugie – bądź smart x2, czyli otwórz własny sklep internetowy

Ale też nie każdy. Są rozwiązania, które wymagają więcej nakładów finansowych, niż to się może na pierwszy rzut oka wydawać. Takie, przy których sporo kosztuje np. obsługa techniczna, ale i sprzedaż – bo pobierają prowizję od kolejnych zamówień.

Profesjonalny sklep internetowy można otworzyć już za kilkaset złotych miesięcznie. I będą to wszystkie opłaty, wymagane do jego działania. W przypadku sklepów internetowych Shoper wymagana i pobierana jest tylko opłata abonamentowa – już od 299 zł/ rok, jeśli np. skorzystasz z promocji, które często prowadzimy na naszej stronie. Nie pobieramy prowizji za sprzedaż towarów, ani za ich wysyłkę.

 

Przykładowe wydatki na start sklepu Shoper

Oprogramowanie Shoper – od 299 zł/rok
Szablon graficzny (podstawowy) – 0 zł
Domena – 1 zł/rok
Certyfikat SSL – 98 zł/rok
Regulamin sklepu – 159 zł/rok

 

Dlaczego własny sklep internetowy to dobry pomysł?

Nie tylko poradniki biznesowe podpowiadają, że celem każdego biznesu w sieci powinno być „tworzenie własnej, rozpoznawalnej marki”, a do tego potrzebna jest właśni strona ze sklepem internetowym, uruchomionym na niezależnej od marketplace’u domenie i działającym przede wszystkim na własny rachunek.

„Żeby upowszechnić nasz unikalny biznes, taką możliwość w stosunkowo krótkim czasie daje właśnie sklep internetowy” – mówiły nam pomysłodawczynie i właścicielki Psiastkarni.pl, które zdecydowały się na swojej stronie sprzedawać wysokiej jakości produkty dla czworonogów. Takich towarów akurat na Allegro jest sporo – dlatego szansą na wyróżnienie się na rynku jest opakowanie swojego pomysłu na sprzedaż w odrębny sklep internetowy.

 

Przeczytaj także:
Potwierdzone info: Shoper to najlepszy gotowy sklep internetowy
Sprawdź, czym wyprzedzamy konkurencję

Dedykowane rozwiązanie czy SaaS? Zobacz, co wybrać

Własny sklep internetowy czy marketplace? 

 

 

Miej własny sklep, sprzedawaj na Allegro

Czyli wykorzystaj potencjał dwóch miejsc, w których mogą cię znaleźć potencjalni klienci. Dzięki usłudze reklamy na Allegro – oferty z twoimi produktami wyświetlą się jako „oferta sponsorowana” w serwisie aukcyjnym.

Allegro Ads w Shoper to kolejna – po reklamach w Google i na Facebooku – usługa dla sklepów internetowych, która zwiększa szanse na sprzedaż na rynku e-commerce. Uruchamiając e-biznes na platformie sklepów Shoper, każdy sprzedawca ma dostęp do kilku kanałów sprzedaży, dzięki którym łatwiej może zdobywać nowych odbiorców i zamówienia.

Ofertę sklepu uzupełniają jeszcze m.in. wbudowane, wewnętrze płatności (Shoper Płatności) oraz usługa audytu SEO/pozycjonowania. Więcej możliwości, jakie daje ci gotowy sklep internetowy Shoper znajdziesz tutaj.

Ale to nie wszystko!

Mając już własny sklep internetowy, nie zamykaj się tylko na Allegro. Jak zauważają sami sprzedający w sieci, zwłaszcza ci, którzy wzięli udział w naszym badaniu, dywersyfikacja kanałów sprzedaży i wyjścia z ofertą poza własną stronę jest dziś bardzo istotna. 70% pytanych czuje taką potrzebę, wybierając najczęściej dodatkową sprzedaż właśnie przez Allegro, ale też porównywarki cen oraz – marketplace’y, takie jak Domodi czy Allani.

Jak się tam pojawiać? Przykład pierwszy z brzegu – integracja sklepu internetowego z Domodi, czyli największym polskim serwisem e-commerce w kategorii moda. Po co? Żeby pokazać się ze swoim odzieżowym asortymentem w jednym z najpopularniejszych internetowych pasaży handlowych i dotrzeć do tysięcy klientów zainteresowanych modą. A niekoniecznie znających adres twojego sklepu.

 

Zobacz, jak łatwo włączyć integrację z Domodi

 

Do tego samego służy dostępna w naszym App Store aplikacja Allani.pl. Allani reklamuje się jako miejsce, które „inspiruje do zakupów” i warto je wykorzystać jako dodatkową promocję swojego e-biznesu.

Podobnie działa, tyle że w branży dom i ogród, Homebook.pl – platforma zakupowa, która inspiruje do upiększania wnętrz czy tarasów. To miejsce do wykorzystania dla wszystkich sklepów, które sprzedają artykuły, dekoracje i wszystko, co związane z wyposażeniem domu. Właściciel sklepu Shoper może dzięki tej aplikacji wygenerować plik XML, który pozwali na wyświetlenie sklepowej oferty w markteplacie.

 

Korzyści z takiej współpracy dla sklepu internetowego to m.in.:
– dodatkowe źródło pozyskiwania klientów,
– budowa marki poza stroną własną,
– dostęp do oferty z poziomu aplikacji mobilnej.

 

Przeczytaj także:

Więcej klientów i nowych zamówień – zintegruj sklep z marketplacem

DaWanda zamknięta, Jak żyć? Najlepiej na własnym!