Płatności Shoper

Dla klienta sklep internetowy bez szybkich płatności online to jak supermarket bez obsługi kart płatniczych. Czyli dawno temu i nieprawda. Ale na uruchomieniu szybkich przelewów korzystać powinni nie tylko zadowoleni z wygody klienci. Najlepszym tego przykładem jest nowe rozwiązanie z kategorii płatności online, uruchomione na platformie Shoper.

Wciąż zdarzają się w naszym otoczeniu sklepy stacjonarne, które nie uznają płatności kartą i konsekwentnie stawiają na transakcje gotówkowe. Jeszcze do niedawna należał do nich jeden z największych dyskontów na polskim rynku handlowym, dziś płatność wyłącznie gotówką dopuszczają głównie mniejsze, osiedlowe sklepiki, uliczni sprzedawcy i tzw. warzywniaki. W internecie sytuacja wygląda już znacznie inaczej – choć z naszych badań wynika, że wciąż wielu polskich internautów woli płacić za zakupiony towar gotówką przy odbiorze, szybkie płatności online stały się nieodzownym elementem niemal każdego sklepu internetowego, nie tylko tego dostępnego na platformie Shoper. Systemy bezgotówkowych paymentów to w końcu znak naszych czasów – nastawionych na szybkość, wygodę oraz kompleksowość usługi.

Przypomnijmy ważne dane: 59 procent użytkowników korzystających dzisiaj z internetu za pośrednictwem urządzeń przenośnych jest w wieku 18-34 lat. A to oznacza, że rynek e-commerce będzie się w przyszłości rozwijał razem z nimi i z użytkownikami dopiero wchodzącymi w okres dojrzałości. Młode pokolenie zapowiada zaś wyparcie transakcji gotówkowych na rzecz szybkich płatności online (m.in. kartą), łatwo dostępnych z każdego urządzenia z dostępem do internetu. Widać to choćby po danych, którymi dzielą się niektórzy operatorzy paymentów – jeszcze kilka lat temu płatności mobilne osiągały poziom zaledwie 1 procenta wszystkich transakcji dokonywanych w e-sprzedaży, w 2014 roku były to już liczby dwucyfrowe.

Raport firm Capgemini i RBS za 2014 roku donosi, że w 2013 roku dokonano na świecie 366 miliardów transakcji bez użycia gotówki. W ciągu kolejnej dekady, wynik ten ma się wręcz potroić. Z kolei badanie „Mobile Payments & Fraud” informuje, że od 2012 do 2104 roku, liczba użytkowników, którzy zamiast tradycyjnych metod płatności zaczęli wybierać transakcje online, zwiększyła się o blisko 15 procent.

Dlaczego klienci coraz chętniej korzystają z płatności online? Przede wszystkim przez wgląd na wygodę i dostępność usługi – nie martwią się o stan gotówki w portfelu, mogą zapłacić za zakupy w dowolnym czasie i na każdym urządzeniu. Dalej – niezawodność. Popularne paymenty wymagają jedynie wypełnienia odpowiedniego formularza, cała reszta dzieje się poza użytkownikiem i zapewnia niezawodność usługi. Istotna jest też bardzo szybkość transakcji – „im szybciej zapłacę za towar, tym szybciej ten do mnie trafi” – mówią. No i bezpieczeństwo – dziś już wszyscy najwięksi dostawcy płatności online dbają, by transakcje były w stu procentach bezpieczne. W sklepach Shoper, bezpieczeństwo środków gwarantuje np. Krajowa Instytucja Płatnicza Blue Media.

Z kolei na pytanie postawione w drugą stronę – dlaczego każdy sklep powinien posiadać integrację z płatnościami online – najlepiej odpowiedzieć jednym słowem: konkurencyjność. W nim zawierają się wszystkie powody przemawiające za integracją. Chcąc prowadzić nowoczesny sklep internetowy, nadążający za zmieniającymi się potrzebami rynku e-commerce i rosnącymi wymaganiami klientów, wybór płatności online jest już dzisiaj koniecznością.

Płatności Online Shoper | Create infographics

 

A propos konkurencyjności. W ofercie większości sklepów internetowych dominują najpopularniejsze systemy płatności online – m.in. PayU, Dotpay oraz Przelewy24. Każdy z nich proponuje jednak inną formę rozliczeń oraz prowizji – by na którąś się zdecydować, wcześniej należy poświęcić kilka minut na ich szczegółową analizę. Alternatywą dla takiego rozwiązania są Shoper Płatności – nowoczesny system paymentów, który klientowi pozwala cieszyć się usługą szybkiego przelewu online, a dla właściciela sklepu oznacza korzystniejsze warunki rozliczeń.

Czym Shoper Płatności różnią się od innych systemów? Załóżmy, że korzystasz obecnie z usług jednego z wiodących systemów płatności online, którego prowizja za dokonanie płatności w twoim e-sklepie wynosi 1,90%. Załóżmy też, że w twoim sklepie internetowym za pośrednictwem szybkich przelewów klienci kupują miesięcznie towary na kwotę 5 tysięcy złotych.
Jaki daje to wynik? 95 zł co miesiąc, a 1140 zł rocznie – tyle pieniędzy ucieka z twojej kieszeni na poczet prowizji. Dużo? Mało? Musisz ocenić sam, najlepiej porównując te wartości z ofertą Shoper Płatności – przy obrotach na poziomie 5 tys. zł, możesz dzięki nim zaoszczędzić ponad 100 zł.

Jak z nich skorzystać? Jeśli prowadzisz już sklep Shoper, zaloguj się do panelu sprzedawcy i aktywuj Shoper Płatności jeszcze dziś. Jeżeli nie masz sklepu, załóż 14-dniową wersję testową i po aktywacji Shoper Płatności zyskaj 50% rabatu na zakup skórki graficznej [kupon rabatowy: SKIN50, ważny do końca lipca]. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.