Co kupuja klienci_Shoper

Czy w internecie najchętniej kupowane są ubranka dla dzieci? A może obuwie? Z zachowań zakupowych Polaków wynika coś innego.

W raporcie Shoper, podsumowującym 2015 rok w sklepach internetowych, pytaliśmy właścicieli e-biznesów, w jaki sposób starają się zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Co robią w tym kierunku, gdzie i jak się promują. Wśród najczęściej udzielanych wypowiedzi, prowadzący sklepy podawali wówczas akcje w social media (15,7%), pozycjonowanie i AdWords (26,4%) oraz reklamę online:

Zainteresowanie klienta_raport

Biorąc pod uwagę teraz najnowsze dane z raportu „E-commerce w Polsce 2016”, przygotowanego przez Gemiusa widać, że swoimi działaniami właściciele nie strzelają na oślep – klienci w przywołanym badaniu pytani, co najczęściej robią w internecie odpowiadają, że…

Co robisz w internecie

Kanały social media, porównywarki cen, wyszukiwarki – to zatem wciąż miejsca, gdzie najłatwiej złapać i przyciągnąć do siebie klienta. Czym natomiast przykuwać uwagę odbiorców? Jak się okazuje po lekturze przywołanego raportu, wśród najbardziej zachęcających elementów sklepów internetowych – poza oczywiście atrakcyjnymi cenami – są m.in. niskie koszty przesyłki, krótki czas oczekiwania na dostawę oraz łatwy sposób składania zamówienia.

Co cie zacheca

Ciekawie pośród danych „E-commerce w Polsce 2016” wyglądają jeszcze zestawienia najczęściej kupowanych produktów w sklepach internetowych oraz tych, które najczęściej pojawiają się na liście „do kupienia”. Poddajemy je twojej analizie choćby pod kątem planowanej sprzedaży online – w gąszczu np. nowo powstających sklepów z odzieżą i akcesoriami dla dzieci, może warto pomyśleć jednak o innym asortymencie? Albo o 22 procentach na końcu ostatniego wykresu – tylu klientów nie wiedziało/nie umiało odpowiedzieć, co chciałoby kupować w przyszłości online – może znajdziesz pomysł idealny właśnie na nich?

Co kupujesz

Co chcesz kupowac

Droga do sukcesu zaczyna się od dobrego pomysłu. Po pierwsze, trzeba zdecydować, jaki asortyment chcesz sprzedawać w sklepie: elegancką bieliznę, akcesoria do aparatów fotograficznych czy może wysokiej jakości karmy dla domowych zwierzaków? Warto zaoferować klientom coś, czego nie znajdą nigdzie indziej, na przykład towar z niszowej półki, albo wyjątkowo szeroką gamę produktów, których musieliby szukać w kilku innych sklepach. Istotnym etapem szlifowania pomysłu na własny sklep internetowy jest poznanie sposobów działania konkurencji oraz analiza potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Dzięki temu można stworzyć efektywną strategię promocyjną, przyciągnąć uwagę i zachęcić do kupowania. Przeszukaj zatem rynek pod kątem najciekawszego dla ciebie rozwiązania, sprawdź producentów i dostawców, wyślij zapytania ofertowe i zbierz bazę kontaktową.
Co sprzedawać w internecie? Przeczytaj więcej w naszym przewodniku „10 prostych kroków do otwarcia sklepu internetowego”
.