blog

Nawet jeśli dopiero rozmyślasz nad założeniem sklepu internetowego, weź już pod uwagę narzędzie do monitorowania mediów. Dzięki niemu, od początku będziesz mieć swoją konkurencję pod kontrolą.

Monitoring mediów najczęściej postrzegany jest jako narzędzie pozwalające śledzić obecność marki w środkach masowego przekazu. To jedno z najbardziej nowoczesnych rozwiązań stosowanych we współczesnym marketingu. Mikołaj Winkiel z Brand24, pisał już na naszym blogu o 7 powodach, dla których warto zacząć stosować to narzędzie, prezentował też praktyczne wykorzystanie pozyskanych z monitoringu informacji, w budowaniu trwałych relacji z klientami czy rynkiem. Nie trzeba być bowiem drugim Zalando czy Answerem, by zacząć korzystać z tego typu rozwiązań w swoim e-sklepie. Monitoring mediów to doskonałe narzędzie do budowania marki. Możesz, a nawet powinieneś, pomyśleć o nim już w momencie planowania działalności, choćby po to, by sprawdzić swoją konkurencję.

Przyjrzyj się innym sklepom oraz firmom oferującym produkty, które chciałbyś sprzedawać. Przeanalizuj także i samą branżę, segment rynku, na którym chcesz się pojawić. Zobacz kto, gdzie i w jaki sposób mówi o sobie, swoich produktach. Sprawdź, co koniecznie musisz uwzględnić przy prowadzeniu działalności, a co mogłeś wcześniej pominąć lub w ogóle nie brałeś tego pod uwagę (np. magazynowanie produktów, wysyłka itp). Następnie, przyjrzyj się swoim potencjalnym klientom. Poszukaj ich na forach dyskusyjnych, serwisach tematycznych. Spróbuj ich poznać, dowiedzieć się czego oczekują od produktów, które chcesz mieć w swojej ofercie, jak chcą być obsługiwani, co jest da nich ważne itd. Dzięki temu będziesz mógł przygotować choćby bardziej trafne opisy produktów i dostarczysz klientom poszukiwane przez nich informacje.

Jednym słowem – zacznij monitorować rynek, zanim jeszcze zbudujesz swoją markę. Właśnie po to, by zrobić to dobrze i skutecznie. Dzięki zebranym informacjom zyskasz przewagę konkurencyjną, a głębsza analiza pozwoli ci uniknąć błędów popełnionych przez inne firmy oraz lepiej dopasować ofertę i przekaz reklamowy. Możesz w tym celu wykorzystać np. Google Trends lub Google Alerts, jednak w przypadku tego drugiego narzędzia, trzeba dużego samozaparcia, by wyłuskać z niego wartościowe wyniki. Warto więc przyjrzeć się propozycji Brand24, który dla użytkowników oprogramowania Shoper przygotował specjalną ofertę: na hasło “shoper” otrzymasz 50% zniżki na pierwsze 3 m-ce używania narzędzia, a wcześniej będziesz mógł je przetestować przez 30 dni za darmo.
Zobacz także: Poradnik Brand24, czyli jak zacząć budować przewagę nad konkurencją.

Na hasło „shoper” będziesz miał możliwość testować Brand24 przez 30 dni za darmo, dodatkowo otrzymasz 50% zniżki na pierwsze 3 miesiące okresu abonamentowego.