Jak zmiana oprogramowania sklepu internetowego może pozytywnie wpłynąć  na widoczność sklepu i jego pozycję w wyszukiwarce – zobacz kilka takich przykładów oraz liczb z migracji sklepów Shoplo na platformę Shoper.

 

Pozycjonowanie stron internetowych to proces złożony z wielu czynników – m.in. optymalizacji strony, linkowania, stałej pracy nad witryną, publikowanymi na niej treściami… Ktoś, kto uruchomił na przykład własny sklep internetowy, prowadził go przez kilka lat na jednej platformie e-commerce, a teraz stoi przed dylematem, czy zmieniać oprogramowanie swojego sklepu, może obawiać się, że zmiana ta wpłynie na budowaną przez niego widoczność sklepu i pozycję w wyszukiwarce. W tym materiale rozwiejemy jego możliwości.

Z artykułu dowiesz się m.in, że…

☞ Jeden ze sklepów z branży modowej, w ciągu niespełna 3 tygodni po migracji, osiągnął poprawę wyników w top10 o 45%, a w top100 aż o 120%.
☞ Sklep oferujący tekstylia poprawił swoje pozycje zarówno w top10, jak i w top100 o 60%.
☞ Jeden ze sklepów oferujących biżuterię odnotował wzrosty w top10 o ponad 360%, a w top100 o ponad 90%.

Zmiana oprogramowania sklepu a SEO?

Zmiana oprogramowania sklepu nie musi wcale oznaczać problemów w zakresie SEO. Wręcz przeciwnie. Dla zobrazowania tych słów przygotowaliśmy kilka liczb i wykresów z migracji sklepów internetowych Shoplo na platformę Shoper.

Podczas przenosin sklepów na platformę Shoper, szczególną wagę przykładamy do tego, aby każdy z nich docelowo osiągnął jeszcze lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W procesie migracji biorą udział doświadczeni eksperci z zakresu SEO, dlatego wszelkie działania podczas przenosin zaplanowane są i wykonywane z uwzględnieniem najlepszych praktyk oraz rekomendacji Google.

Dodatkowo, w Panelu Administratora udostępniamy rozwiązania, które pozwalają na wdrożenie we własnym zakresie, bez znajomości technik programowania, podstawowej optymalizacji sklepu podczas migracji. Tutaj znajdziesz więcej na temat zmiany oprogramowania dla sklepu a wypracowanej pozycji SEO w Google.

Domyślne ustawienia sklepów Shoper są dostosowywane do wymagań wyszukiwarki i zapewniają pełną z nią kompatybilność.

Przeniesienie sklepu na Shoper poprawia SEO

Po miesiącu od momentu przeniesienia na platformę Shoper, wzięliśmy pod SEO-lupę sklepy Shoplo z największym ruchem. Jak się okazało już po pierwszych tygodniach, ponad 30% sklepów zanotowało wzrost liczby słów kluczowych w top10 o blisko 32% oraz wzrost liczby słów kluczowych w top100 o 22%.

Co ciekawe, doświadczenia specjalistów od SEO pokazują, że pierwsze tygodnie po migracji skutkują zazwyczaj spadkiem pozycji o 10-20%. W dłuższej perspektywie czasowej stabilizują się, wracając do stanu poprzedniego. W przypadku omawianych tu migracji sklepów internetowych Shoplo na Shoper, dobre wyniki pojawiły się od razu po przenosinach. Co ważne, nie był to chwilowy wzrost, ale każdy z nich zanotował stabilną poprawę widoczności w wyszukiwarce.

Na tym przykładzie wyraźnie więc widać, że zmiana oprogramowania sklepu nie musi wcale oznaczać problemów w zakresie SEO. Ale w przypadku przenosin sklepu na platformę Shoper niesie ze sobą zmianę na lepsze.

Zobacz, jak zabezpieczyliśmy sklepy Shoplo w przenosinach na Shoper w kwestii pozycjonowania

Przykłady migracji sklepów z Shoplo na Shoper

Zobacz przykłady sklepów, które przeniosły się na platformę Shoper i w ciągu miesiąca zanotowały bardzo dobre wyniki w obszarze SEO. Duża w tym zasługa samych właścicieli, którzy dołożyli starań, by odwzorować starą stronę główną i nawigację na nowej platformie.

Sklep z modną odzieżą

Pierwszy sklep działa w internecie i sprzedaje w branży odzieżowej od 2020 roku. Na Shoper przeniósł się we wrześniu 2021 roku. W ciągu niespełna trzech tygodni po migracji zanotował zmianę: o 45% więcej fraz w top10 i 120% wzrostu liczby fraz w top100.

 

Źródło: Ahrefs

 

Sklep z modną odzieżą

Drugi sklep, który działa w branży odzieżowej od 2016 roku, w podobnym okresie odnotował 20% wzrostu w liczbie fraz zarówno w top10, jak i w top100.

 

Źródło: Ahrefs

 

Sklep z biżuterią

Dobry wynik to jednak nie tylko domena branży odzieżowej. Spójrzmy na sklep internetowy sprzedający biżuterię, który działa od grudnia 2020 roku, a na Shoper przeniósł się z początkiem września 2021. Efekty w obszarze SEO? W ciągu czterech tygodni od migracji odnotował wzrost pozycji słów kluczowych w top10 o 367%, a w top100 o ponad 90%.

 

Źródło: Ahrefs

 

Sklep z art. spożywczymi

Wzrost fraz w top10 o 75%, w top100 o 37% – taki wynik zanotował sklep z branży spożywczej, sprzedający w internecie od lipca 2020 roku (czyli w czasie, gdy wiele firm przenosiło się do internetu i rozpoczynało sprzedaż art. spożywczych i delikatesowych). Na platformę Shoper przeniósł się z początkiem września 2021 roku.

 

Źródło: Ahrefs

 

Sklep z tekstyliami

Kolejny przykład to sklep z branży tekstylnej, który w internecie prowadzi sprzedaż od od 2014 roku. Na Shoper przeniósł się w połowie września 2021. W tym okresie zarówno w top10, jak i w top100 zanotował poprawę pozycji o 60%.

 

Źródło: Ahrefs

 

Sklep z częściami i akcesoriami samochodowymi

O 15% po migracji poprawiły się pozycje w top10 i top100 sklepu oferującego akcesoria samochodowe. W kanale online działa od stycznia 2020 roku, na Shoper przeniósł się w połowie września.

 

Źródło: Ahrefs

Sklep ze sprzętem fitness

I jeszcze sklep ze sprzętem fitness. Młoda marka, która zaczęła sprzedawać na rynku e-commerce wiosną 2021 roku. W połowie września przeniosła się z Shoplo na oprogramowanie Shoper. Zaowocowało to dla niej poprawionymi o 30% wynikami w top10 i top100.

 

Źródło: Ahrefs

Chcesz zmienić oprogramowanie sklepu? Przenieś go na Shoper

Pozycjonowanie sklepu internetowego należy do bardziej skomplikowanych działań podczas jego prowadzenia i polega na wielu elementach. Dlatego służymy pomocą wszystkim tym, którzy chcą przenieść do nas swoje e-biznesy. Możesz zadać nam dowolne pytanie, wysyłając maila pod adres [email protected], możesz też skorzystać z małej ściągawki poniżej, w której punktujemy, o czym przy migracji warto pamiętać.

 

5 wskazówek SEO, o których warto pamiętać przenosząc sklep:

1. Zmigruj nie tylko treści stron, ale także swoje adresy URL. Pamiętaj, żeby zrobić to dla produktów, producentów, kolekcji, kategorii, bloga, czy stron informacyjnych.

2. Przenieś lub przekopiuj atrybuty ALT do obrazków, zdjęć i grafik.

3. Zadbaj o przekierowania 301 dla adresów, które się zmienią.

4. Zabezpiecz indeksowanie strony po migracji testowej.

5. Skonfiguruj szablon na nowej stronie. Dopilnuj, aby wszystkie treści zostały na niego przeniesione (treści na stronach, podstronach, opisy produktów, kategorii itd).

 

Kiedy przeniesiesz już swój sklep na Shoper, do twojej dyspozycji będzie m.in. audyt SEO, który pozwala wskazać, na jakie frazy pozycjonuje się dany sklep, w jakich aspektach można zmienić jego stronę czy treści, by poprawić ich widoczność w wyszukiwarce.

Twój sklep lepiej widoczny – zrób audyt i wykorzystaj potencjał SEO

Pamiętaj, że SEO twojego sklepu jest dla nas bardzo ważne. Dlatego platforma Shoper jest zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google –sklepy pracujące na naszym oprogramowaniu posiadają m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna posiada własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie zadaj nam pytanie.