blog (3)

Prawdziwa pasja + najnowsza technologia = się świetnie prosperujący sklep internetowy.

Karolina Bartnik-Kura: Isostar to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie dla osób aktywnych fizycznie. Jak to się stało, że prowadzi Pan oficjalny sklep internetowy Isostara?

Przemysław Kozok: Oficjalny sklep Isostar prowadzimy już od wielu lat, co pozwoliło nam nie tyko na dogłębne zapoznanie się z branżą, ale i na zdobycie doświadczenia w sprzedaży tego rodzaju produktów. Poznaliśmy także potrzeby osób aktywnie uprawiających sport, zarówno tych robiących to amatorsko, jak i profesjonalnie. To wszystko sprawiło, że postanowiliśmy, jak to się mówi, złapać byka za rogi i sami sprostać ich wymaganiom, zakładając własny sklep.

KBK: Skąd pomysł i na tę markę i na sklep internetowy?

PK: To był dla nas dość oczywisty wybór: wiele lat współpracowaliśmy z Isostarem, a poza tym jesteśmy grupą ludzi bardzo aktywnych fizycznie i sami korzystamy z koncentratów i preparatów Isostar, dlatego postanowiliśmy ułatwić dostęp do nich innym.

KBK: Sklep działa na oprogramowaniu Shoper – co miało dla Pana największe znaczenie przy wyborze platformy? Dlaczego wybrał Pan Shoper?

PK: Przed wprowadzeniem zmian w sklepie internetowym dość długo szukałem najlepszego oprogramowania. Zapoznawałem się z opiniami w branżowych czasopismach i pytałem o zdanie znajomych. Wygrał Shoper, bo jest bezawaryjny i stosunkowo łatwy w obsłudze. Poza tym to jedno z najbardziej uniwersalnych oprogramowań.

KBK: Czy trudno sprzedaje się tego typu produkty przez internet?

PK: Wszystko zależy od jakości oferowanych produktów i od sprawnej organizacji reklamy. Isostar to znana, sprawdzona marka, więc nie trzeba nikogo do niej przekonywać, zwłaszcza sportowców. Aby jednak dowiedzieli się oni o naszej ofercie, zamieszczamy reklamy na wszelkiego rodzaju portalach sportowych i takich, które promują zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną. Dzięki takim działaniom nie możemy narzekać na brak klientów.

KBK: O co należy zadbać by sklep z takim towarem dobrze prosperował? Jak Pan wspiera sprzedaż?

PK: Tak jak wspomniałem wyżej, liczy się wysoka jakość towaru i odpowiednia reklama. Ale to nie wszystko – stawiamy na kontakt z klientem: odpowiadamy możliwie szybko i wyczerpująco na wszystkie maile i telefony, nie pozostawiamy klienta samemu sobie. Służymy także radą i rozwiewamy wszelkie wątpliwości na temat oferowanych produktów. Ponadto oferujemy sezonowe rabaty i towary w promocyjnych cenach. Wydaje mi się jednak, że najważniejsza jest prawdziwa pasja – bez niej i bez autentycznego zaangażowania pracowników nawet najlepiej prosperujący biznes prędzej czy później padnie.

KBK: Czy w tym obszarze planuje Pan jakieś kolejne działania?

PK: W tym roku na pewno pojawi się jeszcze sporo promocji, zapraszam do regularnego odwiedzania naszego sklepu internetowego.

bidonKBK: Wśród swoich znajomych obserwuję rosnące zainteresowanie zdrowym trybem życia (diety, aktywność fizyczna itp) – czy jako sprzedawca produktów dla aktywnych fizycznie osób zauważa Pan to również? Widać to w statystykach sprzedaży z ostatniego roku?

PK: Z naszej oferty korzystają głównie osoby, które zawodowo zajmują się sportem, bez względu na panujące mody i trendy – mamy spore grono stałych klientów. Faktycznie jednak ostatnio sporo nowych osób dokonywało u nas zakupów, więc możliwe, że są to osoby, o których Pani mówi.

KBK: Widzę, że sklep ma profil na Facebooku – co prawda nie jest on intensywnie wykorzystywany, ale rozumiem, że stanowi element budowania społeczności? Ma Pan jakieś plany z nim związane? A może wykorzystujecie intensywniej inne media społecznościowe? Czy “Wasza” społeczność wyróżnia się czymś?

PK: Nasz sklep jest jeszcze stosunkowo młody, dlatego do tej pory skupialiśmy się głównie na budowaniu relacji z klientami za jego pośrednictwem. Intensywny rozwój naszego profilu na Facebooku jest dopiero w sferze naszych planów na najbliższy czas.

KBK: Sklep Isostar jest bardzo estetyczny i prosty w wyglądzie. Widać dbałość o aspekt wizualny. Czy i jakie znaczenie ma wygląd graficzny sklepu w Pana ocenie?

PK: Wiadomo, że większość ludzi jest wzrokowcami, dlatego ważne jest, by sklep wydawał im się godny uwagi już od pierwszego wejrzenia, zanim jeszcze poznają jego szczegółową ofertę. Poza tym estetyczna, oryginalna grafika to wyraz szacunku dla klienta: kto z własnej woli zainteresuje się ofertą sklepu, którego grafika jest rozpikselowana albo wygląda byle jak? Wygląd graficzny sklepu internetowego to ważne kryterium jego oceny.

KBK: Jako jeden z pierwszych sklepów działających na oprogramowaniu Shoper, wdrożył Pan skórkę graficzną w technologii RWD. Jakie korzyści dostrzega Pan w tym rozwiązaniu?

PK: Wydaje się nam, że we współczesnej dobie rozwoju technologicznego responsywność to już podstawa, dlatego tak szybko zdecydowaliśmy się na wdrożenie technologii RWD. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci mogą dokonywać u nas zakupów nie tylko za pośrednictwem tradycyjnego komputera, ale także za pomocą takich urządzeń, jak tablet lub smartfon.

KBK: Czy ogólnie mówiąc technologia RWD jest w Pana ocenie użyteczna w przypadku sklepów internetowych? W przypadku Pana sklepu?

PK:Oczywiście, że jest użyteczna. Współcześnie coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą urządzeń innych niż komputer, dlatego dostosowanie naszego sklepu do ich potrzeb było konieczne. Dzięki temu każdy może robić u nas zakupy wygodnie i szybko i to w dokładnie taki sposób, w jaki chce – nie tylko w domu, ale także w podróży, na spacerze czy nawet leżąc w łóżku. Responsywność gwarantuje, że na każdym urządzeniu nasz sklep internetowy będzie się doskonale prezentował.

KBK: Gdyby mógł Pan wskazać 3 najważniejsze obszary, o które należy zadbać zaczynając swój biznes w sieci?

PK: Przede wszystkim – nasze biuro obsługi klienta funkcjonuje na najwyższym poziomie. Klienci mogą czuć się bezpiecznie, mając pełne wsparcie z naszej strony. Marka Isostar jest powszechnie znana i ceniona, więc staramy się zrobić wszystko, by nie zawieść zaufania, którym obdarzyli nas klienci.
Drugim ważnym aspektem jest dołożenie wszelkich starań, aby czas realizacji zamówienia skrócić do absolutnego minimum. Dlatego właśnie nasz dział magazynowy błyskawicznie reaguje na otrzymywane zlecenia i jest w stałym kontakcie z poszczególnymi działami, przez co towar wysyłany jest szybko i sprawnie.
Trzecim istotnym punktem jest to, aby być widocznym w branży: współpracujemy z wieloma organizatorami imprez sportowych, gdzie prezentujemy nasze produkty, a poza tym stawiamy na reklamę w internecie – naszymi odbiorcami są przede wszystkim osoby zainteresowane aktywnym uprawianiem sportów, zdrowym stylem życia i zbilansowaną dietą.

KBK: Dziękuję za rozmowę.

Podziel się z nami Twoją pasją! Załóż sklep internetowy Shoper i zacznij zarabiać!