Na rynku e-commerce dostępnych jest wiele rozwiązań do prowadzenia sklepu i sprzedaży online. Różnice między polską a zagraniczną platformą są jednak znaczące. Wymieniamy tutaj najważniejsze.

Polska firma czy zagraniczna?

To pytanie ma znaczenie. Shoper to najpopularniejsza platforma e-commerce w modelu SaaS w Polsce. Oprogramowanie pod tą nazwą sprzedawane jest na polskim rynku od 2005 roku i z jego możliwości korzystają zarówno małe, średnie, jak i duże sklepy online. Największą przewagą Shopera nad rozwiązaniami zagranicznymi, takimi jak np. Shopify, jest udostępniane w ramach opłaty abonamentowej stałe wsparcie techniczne (infolinia, mail, czat w panelu sklepu) oraz dostęp do najważniejszych integracji obsługiwanych na polskim rynku.

Oczywiście, wybierając oprogramowanie od anglojęzycznego dostawcy, można np. korzystać z pomocy agencji, która obsługuje i wdraża jego sklepy na polskim rynku, ale generować to będzie dodatkowe koszty.

Z platformy takiej jak Shoper można swobodnie korzystać bez dodatkowego wsparcia, bo dostawca sam oferuje pomoc techniczną i obsługę panelu sklepu w języku polskim.

 

 „Intuicyjny panel administracyjny, przejrzyście rozmieszczone, istotne elementy interfejsu oraz – co najważniejsze – bardzo sprawnie działający support”
sklep QuestSport, który przeniósł się z Shopify na Shoper

Liczba sklepów

Rozmiar też ma znaczenie. A konkretnie rozmiar obsługi danego rynku, który pokazuje, czy mamy do czynienia z popularnym i sprawdzonym w danym kraju rozwiązaniem. Im dłużej dana platforma dostarcza oprogramowanie e-commerce, im więcej sklepów z niej korzysta, tym większa szansa, że stoi za nią duże doświadczenie, know-how oraz niezawodność.

Warto więc korzystać z usług tego dostawcy, na którego platformie jest wiele sprawnie działających, i nie od wczoraj, sklepów internetowych. Z oprogramowania Shoper korzysta w Polsce ponad 20 tys. sklepów online, to najpopularniejsza w naszym kraju platforma do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS.

Integracje

Żeby sklep mógł spokojnie pracować, obsługiwać kolejnych klientów i ich zamówienia, poza oprogramowaniem potrzebuje jeszcze niezbędnych narzędzi do obsługi codziennej sprzedaży. Polscy klienci podczas zakupów online najchętniej korzystają ze sprawdzonych i zaufanych metod płatności oraz wysyłki. Właściciele sklepów szukają więc takich rozwiązań, które pozwolą udostępnić na stronie sklepu opcję dostarczenia zakupów np. do Paczkomatu lub zapłaty BLiKiem.

Jakie płatności online?

Shoper oferuje wszystkim sklepom pracującym na tym oprogramowaniu wewnętrzny system szybkich i bezgotówkowych płatności, który z kolei gwarantuje dostęp do najważniejszych metod: przelewów, kart i systemów pay-by-click. Obsługiwanych oczywiście w polskich walutach i w języku polskim.

Zagraniczne platformy, nie mają niestety bezpośrednich integracji z polskimi operatorami płatności. Jeśli chcesz na niej skorzystać np. z połączenia z popularnymi płatnościami w polskich złotych – musisz w tym celu skorzystać najczęściej z usług dodatkowego operatora.

Jak to wygląda z Paczkomatami?

Podobnie. Shoper posiada bezpośrednią integrację z Paczkomatami InPost. Pozwala ona na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost z poziomu panelu administracyjnego sklepu, a także daje możliwość skorzystania z wygodnej opcji „kurier door-2-door”. Udostępnia też wbudowaną integrację z Pocztą Polską oraz operatorami najważniejszych dostaw kurierskich. Każdą z tych integracji włączysz wygodnie w panelu swojego sklepu.

W przypadku zagranicznej platformy – niezbędna będzie integracja zewnętrzna, np. Aplikacja Shopify InPost Paczkomaty, której koszt wraz z instalacją i dostosowaniem stylistycznym frontendu może wynieść – zgodnie z ofertą jednej z agencji, wspierających sklepy Shopify na polskim rynku – ok. 1199 zł netto plus 299 zł za roczne utrzymanie.

Dodatkowe kanały sprzedaży

Wybierając oprogramowanie Shoper, można skorzystać z integracji z dodatkowymi kanałami sprzedaży, popularnymi na polskim rynku – np. Allegro, hurtowniami i licznymi marketplace’ami, takimi jak Empik czy Morele. Pozwala na to wewnętrzna aplikacja ErpBox, która umożliwia integrację z wieloma kanałami sprzedaży, dystrybucję oraz rozliczanie zamówień (polskie i zagraniczne marketplace’y, hurtownie, programy rachunkowo-księgowe). Dostępne są też integracje z Amazonem, Facebookiem (Sklep na Facebooku) oraz porównywarkami cen.

Zagraniczne platformy e-commerce pozwalają najczęściej na integracje z popularnymi, ale równie zagranicznymi marketplace’ami: Amazonem, eBayem oraz Etsy.

Wsparcie techniczne i obsługa klienta

Dobre wsparcie techniczne przydaje się każdemu właścicielowi sklepu internetowego, nawet jeśli on sam świetnie zna się na technikaliach. Pytanie – czy dla ciebie także ma znaczenie, w jaki sposób jest prowadzona obsługa klienta? Czy potrzebujesz dostępu do infolinii i artykułów pomocy w języku polskim, czy poradzisz sobie z angielskim?

Z Biurem Obsługi Klienta Shoper możesz skontaktować się po polsku zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Do dyspozycji jest również polskojęzyczny czat w panelu administracyjnym sklepu. Obsługa techniczna klientów nie jest na zagranicznych platformach dostępna w języku polskim, co może stanowić barierę dla sprzedawców.

Którą platformę wybrać?

Przed wyborem platformy sklepu internetowego warto jeszcze przeanalizować, co każda platforma e-commerce proponuje obok samego oprogramowania, np. czy pomaga w prowadzeniu kampanii produktowych w Google i na Facebooku (czy kampanie też są obsługiwane w języku polskim?), czy obsługuje reklamy Allegro oraz jakie oferuje integracje z systemami księgowo-magazynowymi i ERP (Shoper proponuje np. integracje z systemami Comarch i Enova365). Im więcej poznamy dodatkowych możliwości na początku takiej współpracy, tym lepiej.