Sklep internetowy Shoper

Więcej kupujących online, więcej w polskich sklepach, zmniejszył się też odsetek osób, które napotkały problemy podczas e-zakupów – dane z nowego raportu Gemius to kolejne dobre wiśeci dla sprzedających w sieci.

 

„W porównaniu do poprzedniej fali badania odnotowaliśmy wzrost kupujących online. Stanowią oni już ponad 7/10 (73%) wszystkich badanych internautów. Tak duży odsetek w oczywisty sposób obejmuje wszystkie grupy internautów. (…) Kupujący online to – w porównaniu z niekupującymi – nieco częściej osoby młodsze (do 34. roku życia), z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego” – czytamy w nowym raporcie Gemius z polskiej branży e-commerce.

 

Sklep internetowy Shoper

Sklep internetowy Shoper

72% badanych w tej grupie deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, za granicą zaś – tylko 3 na 10 internautów (30%).

„Warto wykorzystać tę szansę i – jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił – uruchomić sprzedaż na nowoczesnym, bezpiecznym i najczęściej wybieranym w Polsce oprogramowaniu dla e-sklepów” – komentuje Artur Halik, Shoper Head of Sales. „Shoper dostarcza nie tylko gotowe oprogramowanie dla e-sklepu, ale także mocne wsparcie techniczne. Realizujemy projekty na specjalne zamówienie i prowadzimy konfigurację sklepu na życzenie – wszystko zależy od potrzeb firmy, która zamierza wystartować w kanale online. Wszystko też można ustalić podczas pierwszego kontaktu: przedstawić swoją wizję sklepu i dostosować do odpowiedniego rozwiązania, jakie mamy w swojej ofercie” – dodaje.

Przeczytaj więcej:
Kiedy jedni obiecują sklep w 30 dni, my robimy to w ledwie trzy. Zobacz jak
Duży, a gotowy – sprawdź, co potrafi sklep internetowy w jakości Premium

 

Ach ta wygoda i dostępność

Zakupy przez internet są przez nich postrzegane jako „wygodne i nieskomplikowane”, a także „dające większe możliwości wyboru, niż kupowanie w sklepach tradycyjnych”. Kolejnym często wymienianym powodem przemawiającym za jest: nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu. Dodatkowo: niemal 3/4 badanych wskazuje na ceny atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych.

Według Gemiusa, w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w całej grupie kupujących online, najpopularniejszymi kategoriami kupowanymi w internecie są: odzież (w tym dodatki i akcesoria), obuwie, kosmetyki/perfumy, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina/teatru.

Coraz większą wygodę widać też w metodach płatności i wysyłek. „Spośród różnych form płatności internauci najchętniej wybierają możliwość szybkiego przelewu przez serwis płatności (opcja wskazana przez 70% kupujących)”. Najczęściej wybierane formy dostawy zakupów to z kolei wysyłka do wybranego paczkomatu (61%) oraz dostawa kurierem (55%).

„Wybierając oprogramowanie Shoper każdy sprzedający zyskuje dostęp do najpopularniejszych metod płatności i dostaw” – podkreśla Artur Halik. „Te pierwsze gwarantuje system Shoper Płatności, który oferuje płatności bankowe, kartowe oraz za pośrednictwem BLiKa czy Google Pay. W ramach dostępnych dostaw można skorzystać np. z nowej integracji Shoper InPost, która pozwala na zamawianie i obsługę zarówno przesyłek paczkomatowych, jak i kurierskich InPost. Daje też e-przedsiębiorcom możliwość skorzystania z wygodnej opcji kurier door-2-door”.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Sprzedaj to dobrze (i bez dyskusji)

Korzystając ze sprawdzonych narzędzi do sprzedaży i obsługi zamówień, sklep niweluje ryzyko niezadowolenia klientów z procesu zakupów. Bo ci, jeśli narzekają, to najczęściej w związku z długim oczekiwaniem na dostawę, wysokimi kosztami oraz natrętnymi reklamami produktów. Jak podaje Gemius: „Są to elementy wskazywane najczęściej przez wszystkich kupujących, ale jednocześnie widocznie mniej problematyczne dla osób najstarszych, które o wiele rzadziej wskazują jakiekolwiek problemy podczas procesu zakupowego.

Trzy najważniejsze elementy wpływające na decyzje internautów o wyborze konkretnego miejsca, gdzie dokonują zakupu online, nie uległy zmianom, nadal istotne pozostają kwestie finansowe, atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących”.

Przeczytaj także:
Poszli na rekord! 137% więcej nowych sklepów internetowych Shoper
Zobacz, jak firmy przenoszą się do internetu i zaczynają sprzedaż online