Oto kilka przykładów na to, co potrafi sklep internetowy w jakości Premium i dlaczego duże oraz rosnące e-biznesy powinny skorzystać z jego niestandardowych możliwości. 

Sprzedawać przez internet – jak to łatwo powiedzieć

Załóżmy, że chcę przenieść się ze swoim sklepem stacjonarnym do internetu. Albo marzy mi się sklep internetowy, który ma wszystko, żeby profesjonalnie sprzedawać i będzie mi służyć przez lata. Co powinienem w tym celu wybrać?

Darmowy czy płatny sklep internetowy – jaki wybrać?

Rozwiązanie, które jest już dostępne na rynku, i które spróbuję dostosować do swoich potrzeb, czy lepiej opcję bardziej skomplikowaną i zlecić zaprojektowanie oraz wdrożenie sklepu jakiejś firmie od zera?

Zwolenników jednej, jak i drugiej opcji, nie brakuje, ale niezależnie od tego, ile opinii można znaleźć na temat prowadzenia sklepu w internecie, najważniejsze to spróbować odnieść je do własnego biznesu. Twoja perspektywa, jako właściciela marki i sklepu, jest najważniejsza.

Na jednym z internetowych forów, gdzie toczy się dyskusja między lepszym a lepszym rozwiązaniem e-commerce można np. przeczytać taki oto wpis: „Szukając sklepu nie bawiłbym się w gotowce, tylko uderzył do programistów po coś skrojonego na miarę, bo każdy biznes jest inny, każdy właściciel ma inne potrzeby, a przynajmniej będę miał pewność, że pieniądze, które wydaję, idą na coś potrzebnego”. No ale właśnie… nie do końca.

Rozpoczynając bowiem sprzedaż w internecie „najlepiej przed podjęciem decyzji o wykładaniu dużych pieniędzy na projekt od zera, warto przyjrzeć się temu, co już na rynku jest dostępne” – jak napisał ktoś inny. Gotowe rozwiązania mają dzisiaj wiele do zaoferowania i są wielokrotnie opcją lepszą niż pozostałe dostępne na rynku. Oto dlaczego.

SaaS w służbie sprzedaży online

Netflix, Uber, Slack, Spotify, Airbnb… Co łączy te popularne usługi internetowe? Wszystkie dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników w kilka sekund – wystarczy wejść na odpowiednią stronę i zalogować się. Rejestracja i korzystanie z nich nie wymaga zakupu żadnego programu i instalowania go na dysku komputera, co było normą jeszcze dekadę temu.

Wszystkie działają bowiem w modelu SaaS, gdzie niezbędne oprogramowanie udostępniane jest jako element związanej z nim usługi, a wykorzystane do tego pliki znajdują się w chmurze danych. Raport „2020 State of SaaSOps” wskazuje m.in., że już 70 proc. aplikacji dla biznesu opiera się na modelu SaaS. Wcześniejsze badania tego zespołu szacują, że 73% firm i organizacji korzysta już głównie z oprogramowania SaaS.

Skąd to powodzenie? Model usług w chmurze typu SaaS, który świetnie nadaje się do rozwiązań z obszaru rozrywki, jest tak samo użyteczny dla biznesu. Koszt stworzenia dedykowanego oprogramowania często bywa zaporowy dla dużego grona przedsiębiorców, którzy potrzebują fachowych narzędzi, by konkurować w swojej branży. SaaS obniża próg wejścia. Pozwala skorzystać z narzędzi, potrzebnych w rozwoju, a dotąd pozostających poza zasięgiem finansowym. Szczególnie jest to widoczne w branży e-commerce: model SaaS ogromnie ułatwia uruchomienie sklepów internetowych przez kolejnych sprzedawców. Inwestycja w oprogramowanie staje się rozsądnym kosztem prowadzenia przez nich działalności.

„Często klienci, patrząc na e-commerce, myślą, że to bardzo złożony proces, a tak naprawdę trzeba się skupić na kilku najważniejszych kwestiach, czyli: produktach, logistyce oraz płatnościach. Bo to w zasadzie gotowiec, który pozwala nam sprzedawać i przyjmować zamówienia” – radzi Artur Halik, Shoper Head Of Sales.

 

Jak to robi gotowiec taki jak Shoper

Shoper jest gotowym oprogramowaniem do prowadzenia sklepu w internecie, kupowanym jako usługa i rozliczanym w formie opłaty abonamentowej. Można z niego skorzystać w dwóch najważniejszych opcjach: standardowej oraz Premium.

Co znaczy gotowe oprogramowanie? Że zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia i integracje do profesjonalnej sprzedaży w internecie: m.in. nowoczesne płatności, obsługę kurierów i magazynów oraz wiele więcej. Zapewnia też swoim użytkownikom stałe wsparcie techniczne. Pisząc krótko: sprzedający potrzebuje tylko wiedzieć, co chce sprzedawać (może mieć własny produkt, ale niekoniecznie – jeśli sam niczego nie wytwarza, może nawiązać współpracę z hurtownią i sprzedawać w modelu dropshipping) odbywa się już z wykorzystaniem oprogramowania Shoper.

Tego rodzaju funkcjonalności dostępne są dla każdego sklepu internetowego w standardzie. Ale na standardzie możliwości oprogramowania Shoper się nie kończą. Dla biznesów o większych i sprecyzowanych wymaganiach prowadzona jest usługa Premium.

W ramach tej usługi pracujemy z biznesami, dla których ważna jest elastyczność oraz dopasowanie sklepu pod konkretne potrzeby i wymagania. Bo można to wszystko uzyskać stawiając na oprogramowanie SaaS. Warto bowiem wiedzieć, że nie zawsze przy większych projektach jedyną możliwą alternatywą jest dedykowany soft czy Open Source.

Shoper Premium może jeszcze więcej

Usługa Premium dedykowana jest największym i szybko rosnącym sklepom internetowym, które wymagają indywidualnego podejścia. Zaprojektowania i wdrożenia zaawansowanego wyglądu strony oraz obsługi ruchu i zamówień znacznie ponad przeciętną. W Shoper Premium sklepy internetowe działają na elastycznej i autoskalowalnej infrastrukturze, której wydajność automatycznie dopasowuje się do aktualnego ruchu na stronie. Dzięki temu sklep zawsze działa z maksymalną prędkością, niezależnie od obciążenia. To szczególnie ważne dla firm i sklepów, które robią popularne akcje sprzedażowe lub kupują reklamy w telewizji, czym napędzają ponadprzeciętny ruch w danym okresie.

Dodatkowo sklep Premium korzysta z braku limitu liczby produktów oraz pomocy dedykowanego konsultanta i pierwszeństwa na infolinii. Dedykowany konsultant, który przypisany jest do danego sklepu Premium, udziela mu bieżącego wsparcia oraz pomaga wprowadzać dowolną liczbę integracji i rozwijać biznes według konkretnych potrzeb. Właściciel e-sklepu doskonale więc wie, za co płaci, a koszty są bezpośrednio związane z wykorzystanymi zasobami platformy e-commerce, z której rozwiązań korzysta.

Ale i na tym jego możliwości się nie kończą. Każdy sklep może dodatkowo korzystać z licznych dodatków – aplikacji dostępnych w ramach App Store Shoper i rozbudowywać się o kolejne funkcjonalności.

 

 

Przykład?

Sklep internetowy E-zabawkowo. Jego potrzeby to: udoskonalenie i zautomatyzowanie komunikacji z klientami. Bo im więcej klientów, tym więcej zapytań i kanałów komunikacji, zwłaszcza kiedy e-sklep działa również w mediach społecznościowych.

Do tego przydatne okazały się więc rozwiązania, które pomagają te procesy zautomatyzować i poprawić przepływ komunikacji z klientem. Takie jak:

SmartSupp – czyli narzędzie do prowadzenia bieżącej komunikacja i odpowiadania na pytania klienta za pośrednictwem czata na stronie sklepu.

Shoper Messenger – zautomatyzowana komunikacja z klientem, przyspieszająca proces odpowiadania na pytania związane z ofertą sklepu czy zamówieniami.

SerwerSMS – dzięki któremu wysyła klientom powiadomienia SMS o zmianie statusu zamówienia.

Oraz integracje zewnętrzne, które spokojnie można połączyć z oprogramowaniem Shoper, jak np. Edrone – odpowiedzialny za automatyczną komunikację, tworzoną na podstawie scenariuszy zachowań klientów (m.in. powiadomienia o porzuconych koszykach).

 

 

Że duży może z powodzeniem sprzedawać na gotowym oprogramowaniu przekonuje również sklep Agencji Mienia Wojskowego, oferujący skarby z wojskowych magazynów.

Potrzeby: uruchomienie od podstaw sklepu, który będzie miał niezbędne zasoby do obsłużenia dużej liczby zamówień już w pierwszych dniach od startu. Słowem – niezawodność, odporność na duży ruch, dostęp do różnych narzędzi.

Żeby je spełnić, sklep poszerzył możliwości gotowego oprogramowania o zintegrowane narzędzia:

Favato – czyli integrację odpowiedzialną za wysyłkę faktur i dostęp do dokumentów dla klienta.

Google Ads Remarketing –  integracja, która dostarcza listy remarketingowe do konta Google Ads.

InPost Express – aplikacja do tworzenia szablonu przesyłek, generowania dokumentów przewozowych i etykiet, nadawania przesyłek kurierskich.

 

 

Jak pokazuje jeszcze przykład sklepu Selfieroom.pl, gotowe oprogramowanie jest świetną bazą do rozwoju wielu kanałów sprzedaży. 

W jego przypadku, „wszystko zaczęło się od niewielkiego sklepu internetowego z kilkoma modelami ubrań, które stworzyliśmy pragnąc spełnić swoje marzenia o ubraniach idealnych, mając przy tym nadzieję, że przypadną one do gustu też innym kobietom” – jak czytamy na stronie. „Z dnia na dzień ilość naszych zadowolonych klientek rosła. Intensywnie pracując tworzyliśmy nowe modele ubrań, które trafiały już nie tylko do dziewczyn w Polsce, ale i poza jej granicami”.

Skoro więc sklep, który działał już od dłuższego czasu na rynku, mógł się pochwalić dużym ruchem i brandem znanym w swojej branży, dlatego zależało mu na połączeniu i integracji kilku kanałów sprzedaży w jeden (tzw. multichannel). Porównywarki cen, serwisy branżowe i strony w social media – dla sklepu z modą to pola koniecznie do zagospodarowania. Dlatego wykorzystał aplikacje, które mu na to pozwoliły…

AplikacjaFreshmail – umożliwia prowadzenie efektywnego e-mail marketingu, niezależnie od wielkości e-biznesu.

Sklep na Facebooku – pozycja obowiązkowa dla każdego sklepu z modną odzieżą, pozwala na łatwą i skuteczną sprzedaż przez ten kanał social media.

Domodi – bardzo przydatna integracja z największym polskim serwisie e-commerce w kategorii moda.

XML Ceneo – czyli prosty sposób na wyświetlanie sklepowej oferty na Ceneo.pl, gdzie zaglądają miliony Polaków.

 

Duży, gotowy i jeszcze na już

Pisząc o możliwościach usługi Premium nie sposób jeszcze pominąć czasu, w jaki może powstać nowy sklep. Wdrożenia dzieją się u nas także niemal z dnia na dzień.

Tak było chociażby z oficjalnym sklepem Artura Rojka. Dosłownie 3 dni minęły od odebranego zgłoszenia do realizacji sklepu na zamówienie. Przy okazji koncertu pod hasłem „Męskie Granie #wdomu” artysta uruchomił na oprogramowaniu Shoper Premium własny Sklep.ArturRojek.pl, w którym pojawił się jego oficjalny merch: bluzy „Kundel” oraz pamiątkowe plakaty.

Ale to nie pierwszy raz, gdy „wygraliśmy” z czasem. W trzy dni ruszył u nas też, i znowu na oprogramowaniu Shoper Premium, oficjalny sklep Team X. Czyli projektu najpopularniejszych polskich YouTuberów, którzy postanowili przenieść się do ekskluzywnej willi pod Warszawą i wziąć udział w internetowym reality show. Dzięki transmisji online, widzowie mieli możliwość śledzenia za pomocą kamer, jak wygląda życie influencerów, a w oficjalnym sklepie internetowym –mogli zaopatrzyć się w ciuchy znanych z internetowych relacji postaci.

Masz pomysł na własny sklep w jakości Premium? Rzuć nam tylko wyzwanie!