Co jest największą korzyścią prowadzenia sklepu online? Dlaczego działania SEO są w nim tak ważne? Zobacz na przykładzie Sklep.Ferguson.pl, jak prowadzić nowoczesny biznes w sieci.

 

Ferguson to działający na rynku od 1989 roku producent i dystrybutor elektroniki użytkowej oraz inteligentnych rozwiązań. Zgodnie z ideą ciągłego rozwoju oferty dla użytkowników indywidualnych i instytucjonalnych, nieprzerwanie wprowadza innowacje, wśród których jest m.in. projekt domu inteligentnego Smart Home. Ofertę firmy można przeglądać i zamawiać przez firmowy Sklep.Ferguson.pl, który z powodzeniem działa na platformie Shoper. Jednym z elementów, na który obsługa sklepu zwraca szczególną uwagę są działania SEO. Sklep.Ferguson.pl korzysta z usługi pozycjonowania w Shoper i z jej pomocą stara się wyróżnić na rynku i na tle konkurencji.

Pół roku od uruchomienia usługi SEO w Shoper, Sklep.Ferguson.pl zanotował 58% wzrost wyświetleń w wyszukiwarce Google.

 

W branży e-commerce często najcenniejszy jest pomysł na biznes. Jak doszło do uruchomienia Sklep.Ferguson.pl?

Robert Szmyt, e-commerce manager Sklep.Ferguson.pl: Jako sklep firmowy możemy szybciej prezentować naszą ofertę produktową klientowi. Sieć dystrybucyjna działa zdecydowanie wolniej i wiążę się to z przeciągającymi się procedurami. Uzależnienie od zasobów zewnętrznych zawsze trwa dłużej mimo większych zasięgów. Jako sklep możemy zaoferować klientowi całą naszą ofertę oraz bezpośredni kontakt z osobami bardzo dobrze znającymi produkt. Towar jest bezpośrednio wysyłany z naszego magazynu, co znacznie skraca czas realizacji zamówienia.

Co jest największą korzyścią prowadzenia sklepu online?

Największym benefitem jest bezpośredni kontakt z klientem, wpływ na jego decyzje zakupowe oraz oczywiście poznanie potrzeb konsumentów na rynku elektroniki. Jest wiele czynników, które mogą wpłynąć na decyzje zakupowe, ale jednocześnie wiele kwestii do poprawy i dalszego rozwoju sklepu. Testowanie narzędzi i rozwiązań dot. ułatwień dla użytkownika sklepu, jak i od strony obsługi, to bardzo interesujące zadania.

 

Jak staracie się wyróżnić na tle konkurencji?

Cena to nie wszystko, staramy się osiągać jak najlepszy poziom jakości obsługi klienta oraz odpowiednie zadowolenie z zakupu naszych produktów. Zwracamy uwagę na potrzeby klienta, obsługę posprzedażową, reklamacyjną. Organizujemy często promocje oraz regularnie uzupełniamy kategorię outlet, gdzie umieszczamy produkty, np. po zwrocie czy testach.

Jak ważne jest dziś SEO i pozycjonowanie w prowadzeniu sklepu internetowego?

To podstawa w obecnym świecie e-commerce. Nie można polegać jedynie na poleceniach i płatnych kampaniach w internecie. Na rynku elektroniki konkurencja jest coraz większa, zarządzający sklepami internetowymi mają pełną świadomość benefitów, jakie daje SEO. Nie wystarczy już tylko korzystać z jednej formy zwiększenia zasięgu i dotarcia do klienta. SEO to po prostu „must have” w sklepie internetowym Ferguson.

Które elementy w zakresie pozycjonowania są najważniejsze?

Zdecydowanie najważniejszym elementem SEO w firmowym sklepie Ferguson jest odpowiedni opis produktu – czytelny i zrozumiały dla naszego klienta docelowego, oraz opinie innych użytkowników. Nie należy zapominać oczywiście o usability, czyli użyteczności sklepu. Bez tego klient może się zniechęcić do zakupu lub wręcz może to uniemożliwić złożenie mu zamówienia.

Jak Sklep.Ferguson.pl planuje rozwijać swoją stronę?

Chcielibyśmy jeszcze bardziej uatrakcyjnić content przy każdym produkcie o materiały wideo, prezentujące nie tylko zewnętrzny wygląd, ale też to, jak wygląda jego obsługa przez użytkownika. Zobaczymy jeszcze, jakie nowe narzędzia mogą się pojawić i jak będzie można je wykorzystać w zakresie jakości obsługi klienta.

 

 

97% internautów korzysta z wyszukiwarki Google, my pomagamy, by twój biznes był dla nich dobrze widoczny. Skorzystaj z usługi pozycjonowania dla sklepów internetowych Shoper.