Od kilku dni użytkownicy oprogramowania Shoper mogą korzystać z gemiusShopMonitor. Dzięki tej usłudze właściciele e-sklepów mają możliwość porównywania swoich wyników do zagregowanych danych całej konkurencji.

Twórcą narzędzia jest firma badawcza Gemius, która specjalizuje się w obszarze marketingu internetowego i handlu elektronicznego. Stworzone przez nią narzędzie: gemiusShopMonitor to pierwsze na świecie badanie sklepów internetowych typu site-centric, które pozwala na porównanie wyników sklepu z otoczeniem konkurencyjnym.

Jak mówi Mateusz Gordon,  International E-commerce Segment Manager, odpowiedzialny za rozwój narzędzia: gemiusShopMonitor umożliwia analizę trendów w odniesieniu do poprzedniego okresu i analizę źródeł ruchu (wyszukiwarki, ruch bezpośredni, kampanie, katalogi, adwords, social media, strony internetowe).

 

Korzyści z dołączenia do badania

Według Mateusza Gordona możemy mówić o dwóch wymiarach korzyści dla polskiego e-handlu: mikro i makro.

W skali mikro narzędzie pokazuje konkretnemu sklepowi, jak wyglądają jego podstawowe wskaźniki efektywności sprzedaży internetowej takie jak np. liczba odwiedzin, liczba użytkowników, czas spędzony na stronie, liczba odsłon, liczba i wartość transakcji, wskaźnik porzuceń strony, porzuceń koszyka, konwersji, czas spędzony na stronie, średnia wartość koszyka oraz wiele innych przydatnych wskaźników. – wymienia Mateusz Gordon.  Niezwykle istotny jest fakt, że właściciel sklepu, może wymienione wyżej wskaźniki, zobaczyć na tle zagregowanej konkurencji ze swojej branży, danej kategorii, subkategorii czy nawet docelowo – konkretnego produktu.

W skali makro – badanie gemiusShopMonitor jest pierwszym tak kompleksowym podejściem do zbadania całego rynku e-Commerce w Polsce. Dzięki badaniu uzyskamy realną wiedzę o wielkości oraz dynamice rozwoju polskiego rynku e-Commerce wraz z podziałem na branże. Lepsza wiedza o całym rynku z pewnością przyczyni się do dalszych wzrostów i pomoże polskim podmiotom konkurować z dużymi zagranicznymi sklepami. – dodaje Mateusz Gordon.

 

Narzędzie przyjazne użytkownikom

Obsługa narzędzia po stronie właściciela sklepu nie wymaga specjalistycznej wiedzy a sam proces instalacji przebiega w kilku prostych krokach. E-sprzedawca w łatwy sposób może rozpocząć pozyskiwanie treści pozwalających na porównanie niemal każdego wycinka działalności sklepu z ogólnymi danymi dla swojej branży. Wyniki badania prezentowane są w atrakcyjny i czytelny sposób.

Jako wiodąca marka na rynku oprogramowania rozważnie podchodzimy do kwestii doboru Kontrahentów, a Gemius to uznany Partner w dziedzinie “mierzenia” internetu. W naszym przekonaniu gemiusShopMonitor pozwoli właścicielom poznać otoczenie handlowe, w którym działają, a przede wszystkim tak dobierać narzędzia wsparcia sprzedaży by osiągać jak najlepsze efekty. – mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

 

Bezpieczeństwo danych

Dane, pozyskane przez system, są składowane na bezpiecznych serwerach. Jak zapewnia Pan Mateusz Gordon: W wieloletniej historii firmy Gemius nie zdarzył się jeszcze nigdy przypadek, aby dane któregokolwiek klienta trafiły w niepowołane ręce.

Do systemu gemiusShopMonitor przekazywane są dane typu WebAnalytics oraz dane transakcyjne. Zakres gromadzonych informacji jest podobny do tych zbieranych w innych narzędziach typu web analytics. Wszelkie informacje zgromadzone przez gemiusShopMonitor pozostają własnością sklepu i nie mogą być nigdzie upubliczniane w niezagregowanej formie, która nie zapewnia danemu podmiotowi anonimowości.

 

Rozwój narzędzia

System gemiusShopMonitor to dopiero pierwszy krok w kompleksowym badaniu rynku e-commerce – narzędzie będzie rozwijane i usprawniane. Planowane jest m.in. poszerzenie zakresu gromadzonych danych o dane z zagranicy. Co będzie bardzo pomocne dla właścicieli sprzedających na rynkach zagranicznych lub planujących dopiero rozszerzenie działalności.

Rozwijany będzie też system alertów, który pozwoli właścicielom sklepów łatwo identyfikować obszary do dopracowania. Ponadto system zaproponuje też gotowe rozwiązania, np. wskazując spadek konwersji z wyszukiwarek na dane słowo kluczowe lub informując o lepszych wynikach konkurencji, która pozycjonuje się na inne słowo kluczowe. – dodaje Mateusz Gordon.

 

gemiusShopMonitor, to rozwiązanie dla e-handlu, które umożliwia porównanie niemal każdego wskaźnika z całym rynkiem lub z jego ściśle określonym wycinkiem (zakres przychodów/ wybrana kategoria/ grupa produktowa). System pozwala na dogłębną analizę konkurencyjną, analizę efektywności źródeł ruchu, dostarcza na bieżąco informacji o aktualnej sytuacji sklepu i umożliwia szybkie wprowadzanie zmian. Dane prezentowane właścicielowi dają możliwość zwiększenia efektywności podejmowanych działań marketingowych oraz usprawnienia procesów sprzedażowych.