Badanie_Shoper

Darmowy okres próbny, bezpłatne szkolenia online i najwięcej branżowych wyróżnień – oto czym między innymi kierują się właściciele e-biznesów przy wyborze sklepu online. Poznajcie wyniki raportu firmy MillwardBrown.

Co by cię motywowało do założenia sklepu internetowego? – pytano uczestników badania. Wizja zwiększenia obrotu i możliwości dotarcia do nowych klientów – odpowiadano najczęściej. Ale respondenci, najczęściej sprzedający w kanałach offline, widzieli też w uruchamianiu sklepi online wiele przeciwności. Dla niektórych z nich były to bariery wręcz nie do pokonania.
Jak „wysokie koszty założenia/prowadzenia działalności online”, pośród których 11 procent pytanych podawało m.in. koszt dzierżawy serwera oraz oprogramowania, jak również konieczność wyłożenia dużych pieniędzy związanych z formalnościami prawnymi.
Dalej – „pracochłonne trudności techniczne i konieczność zmian” (20 procent odpowiedzi), co w jaśniejszym tłumaczeniu oznacza stworzenie całego systemu pracy sklepu, budowę strony logistycznej i zadbanie o płynność działania.

Można zatem podejrzewać, że powyższe postawy przedsiębiorców wynikają z nieznajomości najważniejszych zagadnień związanych ze startem własnego e-biznesu. A już na pewno większość z nich nie była nigdy na stronie Shoper.pl i nie miała okazji zaznajomić się z ofertą naszej platformy.
Co bowiem ciekawe, „sklepy offline” i tak sprzedają w internecie, tyle że – jak wynika z przywołanego raportu – głównie poprzez Allegro (64 procent). Nie jest zatem do końca tak, że nie ufają sprzedaży online w ogóle, wybierają tylko z najłatwiejszą z opcji, nie będąc z pewnością świadomym, że w serwisach aukcyjnych można też z powodzeniem sprzedawać z poziomu profesjonalnego sklepu internetowego, który z Allegro jest np. dwustronnie zintegrowany.

Na przeciwległym biegunie tego badania, tam gdzie na pytania odpowiadali już właściciele działających sklepów internetowych, postrzeganie e-biznesu wygląda zgoła inaczej. Za największe atuty gotowego oprogramowania dla sklepu online respondenci wymieniali m.in.: możliwość przetestowania funkcjonalności sklepu przed zakupem, ofertę darmowych szkoleń on-line oraz branżowe wyróżnienia, które zwiększają zaufanie względem usługodawcy. Ponad 84 procent uczestników badania posiadających już e-sklep, deklarowało zadowolenie z pracy na platformie Shoper. Wśród nich dominowali ludzie młodzi, prowadzący najczęściej jednoosobową formę działalności gospodarczej.

Zatem da się to zrobić – uruchomić profesjonalny sklep internetowy – także w pojedynkę. I nie jest to tak “pracochłonne” i niemożliwe do wykonania, jak mogłoby wynikać z badania. Jedną w końcu z głównych zalet gotowego oprogramowania e-commerce jest jego kompaktowość – sklep Shoper zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia sprzedaży przez internet i nie wymaga do tego wiedzy specjalistycznej. W sytuacjach problematycznych, każdemu z właścicieli e-sklepu pomaga zespół wsparcia technicznego, dla wszystkich przygotowane są też niezbędne do obsługi oprogramowania i jego funkcjonalności poradniki, e-booki oraz materiały szkoleniowe, w tym te interaktywne oraz wideo.

Nieprawdą jest również „wymagany duży wkład finansowy”. Najważniejsze integracje, także te z kategorii logistyki, są bezpłatne. Hosting – wliczony w cenę abonamentu. Domena? Za symboliczną złotówkę. A jakby tego było mało, na start każdy e-sklep dostaje do wykorzystania, np. na optymalizację w wyszukiwarkach lub promocję w porównywarkach cen, Pakiet Korzyści o wartości 5000 zł, atrakcyjne zniżki na Certyfikat SSL oraz dostęp do nowoczesnych metod płatności na bardzo konkurencyjnych warunkach. Wszystko do przetestowania przez 14 dni za darmo tutaj.