Black Week w sklepach Shoper - wyniki

Już nie tylko Black Friday i Cyber Monday – sklepy Shoper podbijały sprzedaż przez cały Black Week 2023! Przygotowania sprzedawców przyniosły świetne efekty mimo wyzwań na rynku. O ile wzrosły zamówienia i co sprzedawało się najlepiej? Zdradzamy wyniki.

Black Week już na dobre zagościł się w polskim handlu, zwłaszcza w tym internetowym. Wielkie promocje i wyższa sprzedaż z Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku rozciągnęły się na weekend, a nawet inne dni.

Sprzedawcy zaplanowali akcje sprzedażowe na cały Black Week 2023. Ten trend zagościł u nas już na dobre: w 2022 roku w przeprowadzonej przez nas ankiecie aż 72% właścicieli sklepów internetowych na platformie Shoper zadeklarowało promocje przez cały Czarny Tydzień.

Raport: jak sprzedawcy przygotowują się do Black Friday

Najwięcej ankietowanych (aż 94%) wymieniało wśród planowanych działań obniżkę cen. Specjalną ofertę produktów przygotowało 36% sprzedawców. Nawet ci, którzy za sprzedażowymi świętami nie przepadają – jak Pasieka Rodziny Sadowskich – postanowili zapewnić swoim klientom coś ekstra.

Black Week 2023 - Pasieki Sadowskich

 

Cały tydzień pod znakiem “black”

Popularność tych największych świąt sprzedażowych widać nie tylko po dużej liczbie promocyjnych ofert i dłuższym czasie ich trwania, ale i po samych wynikach.

Sprzedaż w sklepach internetowych Shoper w Czarnym Tygodniu rosła już od poniedziałku, a najwięcej zamówień pojawiło się – bez niespodzianek – w piątek. Jednak cały Black Week był udany. Właściciele sklepów internetowych prowadzonych na platformie Shoper osiągnęli bardzo dobre wyniki pomimo wymagającej sytuacji rynkowej.

☞ W ciągu zaledwie 4 dni łączna wartość zamówień w ich e-sklepach wyniosła prawie 194 miliony złotych, czym przebiła wynik z 2022 roku o ponad 23%.

☞ Nowe zamówienia wpływały co 0,5 sekundy.

Średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 380 zł, czyli 24% więcej niż rok wcześniej.

Black Week 2023 w Shoper

Sukces świadomych sprzedawców

Tegoroczny Black Friday i Cyber Monday był wyzwaniem dla polskiego (i światowego) rynku e-commerce. Niekorzystne warunki gospodarcze oraz rekordowe wyniki osiągnięte w poprzednich latach postawiły przed właścicielami sklepów internetowych wysoko poprzeczkę. Efekty mogły być naprawdę różne.

Jednak sprzedawcy Shoper kolejny raz pokazali, że słowa “trudne” i “niemożliwe” nie istnieją w ich słowniku! Wielu z nich już na długo przed końcem listopada zaczęło planować i prowadzić szeroko zakrojone akcje marketingowe.

Google napędza sprzedaż

Zmiany w źródłach ruchu w e-sklepach pokazują, że przedsiębiorcy intensyfikują działania w wyszukiwarkach. I to nie tylko te płatne, ale i organiczne. Aż 59% wszystkich zamówień w e-sklepach na platformie Shoper pochodzi właśnie z Google.

Tegoroczne zakupy potwierdziły też, że inwestycje we wzmacnianie rozpoznawalności i wizerunku marki przynoszą efekty. Ponad 26% sprzedaży wynikło z wejść bezpośrednich na strony sklepów internetowych.

Sprzedażowy Black TOP

Jak co roku, najchętniej wybieranymi produktami podczas Black Week 2023 były: odzież, akcesoria do domu i ogrodu oraz kosmetyki i perfumy. Co ciekawe, ogromny wzrost popularności zanotowały sklepy z kategorii Sprzęt AGD/ RTV, których wartość sprzedaży była 135% większa niż w roku ubiegłym.

Do opłacania swoich zakupów klienci sklepów korzystających z Shoper Płatności najchętniej wybierali BLIK. Szybkie i bezpieczne płatności elektroniczne już na dobre zdominowały inne formy. Drugie w kolejności były płatności kartą.

Warto wspomnieć, że konsumenci o wiele chętniej niż w poprzednich latach wybierali płatności odroczone (Buy Now, Pay Later). Wartość transakcji opłaconych przy pomocy PayPo była aż o 77% większa. Z czego może to wynikać?

Przede wszystkim coraz więcej sklepów Shoper oferuje takie formy płatności (do czego stale zachęcamy razem z naszymi partnerami finansowymi). Ale duże znaczenie ma też sytuacja ekonomiczna wielu polskich gospodarstw domowych. Przy rosnących kosztach życia Polacy muszą wydawać ostrożniej, jednocześnie chcą nadal kupować wymarzone rzeczy bez rujnowania swoich budżetów. A na to płatności BNPL są idealnym sposobem.

Jak sprzedawać więcej z PayPo?

Wnioski?

Black Friday, Black Weekend  i Black Week(s) zostaną z nami na pewno na dłużej. W sklepach prowadzonych na platformie Shoper ten czas jest szczególnie owocny, a takie sukcesy napędzają sprzedawców do dalszych działań. I słusznie.

Mimo wyzwań ekonomicznych e-commerce radzi sobie nadal o wiele lepiej niż tradycyjny handel, bo to właśnie w internecie Polacy szukają teraz najkorzystniejszych ofert i tańszych alternatyw. A to znaczy jedno – dalej warto założyć własny sklep internetowy.

Czy sklep internetowy się opłaca? Zobacz, że TAK