Promocja sklepu internetowego

Kiedy zabrać się za promocję nowo otworzonego sklepu? Dzień, tydzień, miesiąc po starcie?

 

Nic z tych rzeczy. Promocją trzeba się zająć jeszcze przed jego otwarciem. To bowiem, jak swój sklep i e-biznes sobie wymyślisz i zaplanujesz, przekłada się później na to, co rzeczywiście jesteś w stanie z nim skutecznie zrobić. Przykład: uruchamiasz na szybko stronę internetową, nie martwisz się o żadną chwytliwą domenę, nie w głowie ci logo, z którym ludzie będą mogli się identyfikować, nawet nie kłopoczesz się, żeby wrzucić na strony produktów dobrej jakości opisy sprzedawanych towarów i zdjęcia. I teraz chcesz, żeby sklep był przez wszystkich kojarzony, zapadał w pamięć, a wieść o nim niosła się po całym internecie. Albo pewnie nie tylko.

Oczywiście, jest to do zrobienia. Wystarczy porządny budżet na reklamę, kilka wykupionych billboardów w mieście, może jeszcze spot w telewizji, i na pewno twój sklep nie przejdzie niezauważony. Ale jeśli nie dysponujesz wielkimi nakładami na reklamę i bardziej zależy ci na ruchu organicznym, bo wierzysz w to co robisz, i ufasz, że ma to potencjał, to powinieneś już pierwsze ruchy przy konfigurowaniu sklepu oraz wprowadzaniu produktów traktować jako podwaliny pod promocję całego biznesu.

Żeby ci to nieco ułatwić, zebraliśmy poniżej 10 tekstów, które pomogą ci we właściwym podejściu do tematu.

1. Chcąc prowadzić biznes w sieci, musisz zadbać o odpowiedni adres dla twojego sklepu.

Własna domena to potwierdzenie zaangażowania i profesjonalizmu w e-handlu. Dobrze dobrana pracuje na wizerunek twojego biznesu wśród klientów i ułatwia do nich dotarcie, dzięki czemu pozwala obniżyć koszty działań reklamowych czy promocyjnych.

Przeczytaj: Jak dobrze wybrać domenę dla sklepu internetowego

2. Zanim jeszcze na dobre uruchomisz swój sklep internetowy, na dłuższą chwilę powinieneś przysiąść nad znakiem firmowym twojego e-biznesu.

Czyli właśnie nad logo. Jeżeli odpowiednio się do tego zabierzesz i przy okazji nie przekombinujesz sprawy, twój sklep zyska wartościowy element, dzięki któremu będzie lepiej kojarzony. I też innym polecany. Bo logo to najważniejsza rzecz w twoim sklepie. Po nim mają cię ludzie poznać, to ono ma ich zachęcać do zakupów i zainteresowania twoją marką. Dlatego lepiej się do niego przyłóż.

Przeczytaj: Tak się robi logo o efekcie „wow”

3. Dobór nazw kategorii oraz ich logiczne rozmieszczenie wpływa na komfort korzystania z twojego sklepu przez klienta.

A także na poprawę pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. I już wiesz, po co trzeba się stosować do kilku prostych zasad podczas tworzenia menu sklepu.

Przeczytaj: profesjonalne drzewo kategorii

4. Dobrze opisz swoje produkty

Inna sprawa kiedy uruchamiasz sklep internetowy tylko dla swoich znajomych i rodziny, która nie potrzebuje od ciebie dodatkowej zachęty do zakupów, a inna, gdy zamierzasz wejść w poważny biznes dla tłumu ludzi, który ma ci przynieść realne pieniądze. W tym drugim przypadku nie możesz liczyć tylko na znawców tematu – ofertę musisz kierować do jak najszerszego grona odbiorców. I dlatego musisz dobrze pisać opisy produktów. Atrakcyjne dla każdego.

Baczność! Tak się pisze opisy produktów

5. Gdzie klienci chętniej robią zakupy? W ładnym czy niezadbanym sklepie internetowym?

Odpowiedź jest prosta, ale żeby ich do siebie przyciągnąć trzeba zadbać o atrakcyjny wygląd naszego biznesu. A bez dobrze przygotowanych zdjęć produktów to się nie uda.

Przeczytaj: Jak się wyróżniać zdjęciami w e-sklepie

6. „Do korzystania z porównywarek cenowych przyznaje się ponad 70% Polaków”…

…Informuje raport Ceneo.pl. To najlepszy dowód na to, że twój sklep internetowy też powinien na nich zarabiać.

Przeczytaj: Porównywarki cenowe pomogą ci w biznesie

7. Wyślij ładny e-mail

Jako właściciel sklepu internetowego niemal codziennie podejmujesz działania, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywanych do rozpowszechniania oferty sklepu są mailingi. I też powinieneś ich używać.

Przeczytaj: Jak przygotować profesjonalny newsletter
Przeczytaj: Co robić, by być widocznym w zalewie e-maili

8. Social media nie boli, social media nie gryzie.

Jedyne czego serwisy społecznościowe potrzebują to czas i zaangażowanie – przy umiejętnym korzystaniu, niepotrzebne ci będą nawet większe nakłady finansowe. Lajkowanie (na Facebooku), ćwierkanie (na Twitterze) i przypinanie (na Pintereście) jest i darmowe, i nieskomplikowane, a możliwości – niemal nieograniczone.

Przeczytaj: 5 sklepów, które wiedzą, co to hasztag i social media
Przeczytaj: Tak się robi automatyczne reklamy na Instagramie i Facebooku

9. P jak pozycjonowanie.

Bo na pewno ci zależy, aby twój sklep dużo sprzedawał i był bardzo popularny. Fajnie. Warto inwestować w SEO, ale trzeba też wiedzieć, że pozycjonowanie to żmudny proces. I wymaga cierpliwości oraz czasu.

Przeczytaj, jak zadbać o dobre SEO dla twojego sklepu

10. R jak reklama.

Żeby bowiem klient trafił na stronę sklepu, który nigdzie się nie reklamował, a jedynymi działaniami, jakich się podjął, była inwestycja w pozycjonowanie, trzeba naprawdę sporo pracy i wysiłku. Dlatego warto skorzystać z kampanii produktowych, które działają na prostych zasadach i dają też konkretne efekty, zwłaszcza na starcie e-biznesu.

Reklama produktowa Google wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy w danym momencie szukają konkretnej usługi/oferty. To pozwala na precyzyjne kierowanie komunikatów i reklam do potencjalnych klientów. Druga sprawa – korzystając z kampanii reklamowej w Google, płacisz tylko za kliknięcia w ramach ustalonego budżetu.

Przeczytaj: Wszystko o kampaniach reklamowych w Google