Sklep internetowy Shoper

Sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe. W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu jedyną szansą na sprzedaż.

 

Pandemia koronawirusa, której wszyscy staliśmy się ofiarami na początku 2020 roku, zmienia na naszych oczach świat, który znamy od wielu lat. Świat otwarty na wszelkie możliwości: spotkań, zakupów, podróży. Decyzją polskiego rządu, zamknięte zostały obiekty handlowe powyżej 2 tys. mkw, nieczynne są wszystkie bary, restauracje oraz placówki rozrywkowe. W domach z kolei zamknęli się ludzie – odbywający domową izolację i ograniczający ryzyko zachorowań.

W takiej sytuacji wielu przedsiębiorców szuka szansy na sprzedaż swoich towarów w internecie, do którego wciąż dostęp mają wszyscy i w którym łatwiej zrobić zakupy niż w zamkniętym, albo oddalonym od domu i nie wzbudzającym zaufania ze względu na zetknięcie z innym ludźmi, sklepie stacjonarnym.

Widać po to naszych danych – zebranych na platformie sklepów internetowych Shoper – zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego, w marcu 2020 wzrosło o połowę w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Więcej zakazów, więcej nowych e-sklepów

„Internet w czasie pandemii okazuje się ogromnym dobrodziejstwem i firmy już wcześniej działające online widzą ogromny wzrost zainteresowania klientów” – pisze na swoich stronach „Rzeczpospolita”. I rzeczywiście tak jest.

W porównaniu z podobnym okresem w 2019 roku, do połowy marca tego roku najwięcej nowych sklepów założyło się w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda oraz dom i ogród.

Shoper vs koronawirus: Liczba nowych sklepów
Infogram

 

W pierwszych piętnastu dniach marca e-sklepy na platformie sklepów internetowych Shoper odnotowały 20% więcej transakcji niż średnio w lutym.

Wśród sklepów spore wzrosty notują branże: artykuły spożywcze, zdrowie i uroda (apteki, drogerie online), książki i multimedia oraz upominki i akcesoria. Dużym zainteresowaniem, jak co roku, na początku marca cieszyła się też branża dom i ogród.

Popularność tych branż nie jest przypadkowa – kupujemy w końcu w internecie produkty, które wydają się nam być codziennie potrzebne, a które niekoniecznie znajdziemy w sklepach stacjonarnych. Wzrost w branży wnętrzarskiej i ogrodowej należy upatrywać także w fakcie, że niektórzy domową izolację wykorzystali na prace ogrodowe lub drobne remonty.

Ale nie tylko te branże sprzedają. Sklepy oferujące np. odzież, zabawki dla dzieci, elektronikę i sprzęt komputerowy, też mocno starają się przyciągnąć klientów licznymi promocjami albo darmowymi dostawami. Sklep internetowy to dla wielu przedsiębiorców dzisiaj jedyna szansa nie tyle na utrzymanie, co prowadzenie jakiejkolwiek sprzedaży.

I tak: średnia wartość koszyka, na początku 2020 roku była w branży upominkowej o 30% wyższa niż rok wcześniej, w komputerowej o 25%, dziecięcej niespełna 20%, a spożywczej – niewiele mniej. I o ile zakupy w sklepach ze sprzętem komputerowym raczej zawsze wiążą się z wyższymi wydatkami, tak skok spożywki wyraźnie pokazuje, że ta branża zyskuje w dobie ograniczonych zakupów w sklepach stacjonarnych.

Shoper vs koronawirus: Nowe zamówienia
Infogram

 

Warto też odnotować, że branże, które notują największe wzrosty sprzedaży w grudniu (okresie największych promocji związanych ze świętami), w marcu 2020 roku zanotowały jeszcze większe wzrosty niż pod koniec 2019.

Najwięcej zyskują apteki i sklepy z suplementami diety oraz sklepy sprzedające gry i oprogramowanie. Wyraźny wzrost zamówień notują też sklepy sprzedające sprzęt wędkarski, art.medyczne, multimedia i muzykę oraz artykuły spożywcze.

Shoper vs koronawirus: Liczba zamówień
Infogram

Sprzedaż w internecie w trudnych czasach

Jeszcze kilka lat temu, kupowanie żywności przez internet przeznaczone było dla nielicznych. Klienci mieli swoje przyzwyczajenia zakupowe i niektóre ciężko było zmienić, ale dynamiczny rozwój branży e-commerce, coraz większa popularyzacja urządzeń mobilnych, a teraz także ograniczenie swobody ruchu zrobiły swoje. Dziś nawet artykuły spożywcze – kiedyś zarezerwowane dla zakupów stacjonarnych – za pośrednictwem smartfona i tabletu chętnie kupują nie tylko najmłodsi kupujący, ale i starsi, powyżej 55. roku życia (na co wskazuje raport „E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online”).

W zakupach online kupujący niezależnie od wieku cenią sobie przede wszystkim dostępność i wygodę, czyli szeroki wybór produktów oraz brak konieczności dźwigania zakupów – dostawę pod drzwi. Takie czynniki docenia się szczególnie w tak trudnych sytuacjach jak teraz.

Shoper vs koronawirus: Wartość sprzedaży
Infogram

 

Shoper vs koronawirus: Jak sprzedają branże
Infogram

 

Sprzedajesz towary, których szukają ludzie? Zrób to z nami

Chcemy ułatwić wszystkim sklepom, które starają się odnaleźć w nowych realiach, szybszy start, dlatego przygotowaliśmy im specjalne warunki.

☞  Na specjalną prośbę wydłużamy okres próbny, w czasie którego można testować i konfigurować nowy sklep Shoper.

☞  Prowadzisz restaurację, lokal z jedzeniem? Mamy specjalną ofertę dla lokali gastronomicznych. Zapytaj o nią w naszym Dziale Obsługi Klienta.

 

Chcesz założyć nowy sklep? Masz pytania?

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje obecnie zdalnie, ale staramy się odpowiadać na wszystkie zgłoszenia najszybciej jak to możliwe.