Aplikacje do komunikacji

Najstarsi właściciele sklepów Shoper doskonale pamiętają, że klient zadowolony, to ten dobrze obsłużony. Ale to nie znaczy, że trzeba do niego wydzwaniać po kilka razy dziennie. Warto zainstalować w swoim sklepie pięć poniższych aplikacji i zacząć klientowi odpowiadać na różnych frontach.

Sklep internetowy od stacjonarnego odróżnia nie tylko forma zakupów, opierająca się na wirtualnej zapłacie za towar, ale przede wszystkim trudniejszy kontakt niż przy okazji tradycyjnej sprzedaży. Żeby zadowolić klienta i sprawić, by zakupy przez internet były dla niego w pełni udane, nie wystarczy zaproponować mu zakupy w bardzo konkurencyjnej cenie. Liczy się też wszystko poza pieniędzmi – z konkretną i bezproblemową obsługą zamówień na czele. Jedną z opcji, by je odpowiednio obsłużyć jest oczywiście najczęściej wybierany kontakt telefoniczny. Ale że każdy ma różne doświadczenia z tele-ofertami, musimy brać pod uwagę, że nie wszyscy klienci preferują właśnie ten rodzaj komunikacji. Z tego też względu warto w swoim sklepie zaproponować również inne formy wymiany informacji na linii firma-klient. Zwłaszcza że w ostatnim czasie zdecydowanie rośnie popularność innych form kontaktu, takich jak live chat czy aplikacja Messenger.
Telefon niech zostanie zatem tylko jedną z kilku opcji do wyboru – równie ważny powinien być w twoim sklepie także e-mail oraz komunikator online.

Shoper Messenger
Najpopularniejsza dzisiaj aplikacja do komunikacji przez internet, wypierająca coraz mocniej nie tylko inne komunikatory, ale przede wszystkim SMSy. Darmowa, łatwa w obsłudze i bardzo pomocna – o czym można się przekonać instalując jej specjalną wersję dla sklepu internetowego Shoper. Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem, a klientowi z kolei na szybki dostęp do oferty sklepu, sprawdzania zamówień i zgłaszania pytań na temat oferty. I to z dowolnego urządzania – byle tylko laptop, tablet czy smartfon był podłączony do internetu.

Serwer SMS i Powiadomienia SMS
Zwolennicy wysyłania ofert marketingowych za pomocą SMSa powinni wziąć pod uwagę tę i kolejną z wymienionych tutaj aplikacji. Serwer SMS umożliwia wysyłkę wiadomości SMS do klientów (informując ich o zmianie statusu zamówienia) oraz administratorów sklepu (w chwili złożenia zamówienia lub rejestracji nowego konta). Jedną z opcji aplikacji jest personalizacja wiadomości pod kątem danych zamówienia oraz klienta, ale to nie wszystko, na co stać to przydatne w każdym sklepie narzędzie.
W kategorii komunikatorów SMS warto przetestować także Powiadomienia SMS – aplikację pozwalającą na automatyzację procesu informowania klienta o statusie jego zamówienia. W aplikacji dostępne są wszystkie statusy, od ciebie tylko zależy, o którym z nich chcesz dać akurat znać twojemu odbiorcy.

Aplikacja Freshmail
Podstawowe narzędzie dla każdego e-sklepu, który chce komunikować się z klientami za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysyłanych w formie newslettera. Zanim jednak wybierzesz szablon wiadomości najlepiej pasujący do twojego biznesu, zanim wymyślisz ciekawy przekaz sprzedażowy lub edukacyjny, w pierwszej kolejności zaproponuj swoim klientom zapisy do bazy mailingowej. Możesz ich do tego zachęcić specjalną zniżką na asortyment (np. 10% rabatu za zapisanie się do newslettera) lub jakąkolwiek inną ciekawą opcją (wraz z pierwszym newsletterem klient może dostać od ciebie jakiś „wirtualny” gadżet, może… ebook?). Komunikat o zapisie do newslettera pokaż zarówno na stronie głównej swojego sklepu, jak i na Facebooku oraz w innych kanałach social media, gdzie promujesz swój biznes.

Smartsupp Live chat
Jeśli prowadzisz e-sklep wiesz dobrze, że w momencie kiedy czytasz ten artykuł, na twojej stronie przez ofertę przeklikuje się właśnie jakiś klient. Kupi coś, albo nie kupi, tego nie wiesz. Ale warto go zapytać o preferencje zakupowe, sprawdzić, czego szuka, co go interesuje. Darmowa aplikacja Smartsupp umożliwia lepsze poznanie twojego odbiorcy i jego zachowań – a służy do tego nie tylko sam komunikator online, ale i system raportów oraz analiz.