Zakupy przez internet są coraz popularniejsze. Dlatego założenie własnego sklepu internetowego to świetny pomysł na biznes. Oto kilka przykładów, jak możnago  prowadzić w 2021 roku, nawet bez wychodzenia z domu.

 

W internecie sprzedawać można tak naprawdę wszystko. Jednak nie oznacza to, że pierwszy lepszy pomysł na biznes musi oznaczać potężne zyski. Czyżby więc wszystko zależało od łutu szczęścia? Skądże! Najlepszy pomysł na biznes to trafiony miks umiejętności przewidywania trendów, dokładnego określenia celów marki, a także rozpoznania potrzeb klientów. Każdy dobry pomysł pomoże zaś sprzedać własny sklep internetowy. Zobacz, jak pomysł na biznes przekuć w markę własną i sklep online.

Zobacz nasz przewodnik, jak w prosty sposób założyć sklep internetowy

Przetestuj sklep internetowy
Shoper przez 14 dni za darmo

Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności

Pomysł na biznes – jak zacząć?

Nie od dziś wiadomo, że najbardziej opłacalny biznes… to własny biznes. Jednak wiele osób utożsamia własną działalność z dodatkowymi kosztami. Próbuje więc szukać alternatywnych możliwości rozwinięcia swojego interesu – wydając przy tym jeszcze więcej. Początkujący sprzedawcy swoje pierwsze kroki stawiają bardzo chętnie np. na Allegro. Nie mają jednak do końca świadomości, że sprzedaż poprzez popularny marketplace buduje przede wszystkim rozpoznawalność danego marketplace’u, nie marki własnej konkretnego sprzedawcy. Dlatego mając pomysł na biznes i na sprzedaż w internecie, warto inwestować w budowę własnego sklepu online, który od początku pracuje na swoją popularność. I sam pozwala potem na sprzedaż w wielu kanałach, także na Amazonie czy Allegro.

Wszystko, co musisz wiedzieć o trendach e-handlu – ściągnij nasz darmowy poradnik

Pomysł na biznes w domu – jaki otworzyć?

Ile kosztuje założenie własnego sklepu online? Tutaj zdania są podzielone. Wybierać można spośród wielu rozwiązań dostępnych na rynku, potocznie zwanych płatnymi i „darmowymi”. Cudzysłów tutaj jest nie przez przypadek – o ile oprogramowanie open source bywa popularnie nazywane darmowym, to niestety jest to spore uproszczenie. Sam dostęp do takiego oprogramowania nie wymaga rzeczywiście opłat, jednak korzystanie z niego – zwłaszcza na poziomie profesjonalnego, rozwijającego się sklepu – już tak. Wymaga bowiem odpowiedniej wiedzy technicznej i wsparcia, za które właściciel sklepu, jeśli sam nie jest specjalistą IT, będzie musiał zapłacić.

Drugim popularnym rozwiązaniem jest oprogramowanie na wynajem – takie jak Shoper – które w ramach jednej opłaty abonamentowej daje dostęp do szeregu narzędzi pozwalających na prowadzenie i rozwój sprzedaży. W takim modelu współpracy właściciel sklepu ma także dostęp do stałego wsparcia technicznego oraz aktualizacji oprogramowania. Słowem – może się skupić na rozbudowie oferty swojego e-biznesu, a nie sprawach technicznych.

Open source czy SaaS dla sklepu internetowego? Sprawdź, co wybrać

Sklep internetowy w modelu SaaS pozwala na prowadzenie różnego rodzaju sprzedaży. Dzięki licznym integracjom i narzędziom dodatkowym, sprzedawać przez internet może zarówno producent konkretnego towaru, jak i osoba, która niczego nie wytwarza, ale korzysta z zasobów innych dostawców i hurtowni. W takim przypadku nie potrzebuje więc magazynów i dużej przestrzeni do prowadzenia biznesu – wystarczy tylko komputer i połączenie z internetem. Mając jeden sklep, można też sprzedawać w kilku innych kanałach jednocześnie – w zależności tylko od tego, gdzie są twoi klienci.

 

Sprzedaż własnych towarów

Jeśli jesteś rękodzielnikiem, artystą, chcesz mieć własną linię odzieżową – to, co wytwarzasz, udostępniasz we własnym sklepie online. Musisz zrobić zdjęcia swoich produktów, napisać do nich opisy i umieścić na stronie internetowej sklepu.

Sprzedaż bez własnych towarów

Taki model sprzedaży nazywa się dropshipping. Oznacza on, że jako właściciel firmy i sklepu, podpisujesz umowę z wybraną hurtownią, która sprzedaje konkretny asortyment. Na stronie swojego sklepu wyświetlasz więc produkty pochodzące z tej hurtowni, ale sam nie zajmujesz się ich wysyłką – po twojej stronie jest tylko zbieranie zamówień, ich realizację przejmuje już hurtownia.

Sprzedaż poza własnym sklepem

Nowoczesny sklep internetowy daje ci dziś wiele możliwości do sprzedaży. Możesz go połączyć z Facebookiem, Instagramem, Allegro, Amazonem, porównywarkami cen oraz wyświetlać swoje produkty w wyszukiwarce Google. Takich połączeń może być więcej – wszystko zależy, co chcesz i do kogo sprzedawać.

Tutaj możesz przeczytać, jak sklepy internetowe Shoper inwestują w sprzedaż wielokanałową i poprzez social media

Od pomysłu na biznes do marki własnej

Sukces każdego nowego biznesu opiera się w dużej mierze na działaniach związanych z budowaniem jego rozpoznawalności. Nie bez przyczyny to budowanie świadomości marki znajduje się u podstaw lejka sprzedażowego. Wykreowanie spójnego obrazu marki jest kluczem do zdobycia stałych i lojalnych klientów, którzy nie tylko będą wracać po twoje produkty i usługi, lecz także prowadzić darmowy marketing szeptany wśród swoich znajomych. Dlatego taką przewagę na starcie ma własny sklep internetowy.

Jeśli chcesz stworzyć spójny obraz swojej marki, przekazać klientom misję i wartości firmy, sprzedając na popularnym marketplacie będziesz mieć mocno utrudnione zadanie. Jesteś tam tylko anonimowym sprzedawcą w masie innych sprzedawców – a w takiej sytuacji walkę o klienta wygrywa ten z najniższą ceną. Jeśli chcesz zdobyć grono wracających nie na serwis aukcyjny, ale konkretnie pod adres twojej firmy klientów, swój pomysł na biznes rozwijaj poprzez dialog z odbiorcami we własnym sklepie online i firmowych kanałach social media.

Sprawdź, dlaczego twój sklep musi mieć stronę na Facebooku

Co powinien zawierać dobry post na Instagramie – poradnik

Gotowy pomysł na biznes internetowy

Z własnym sklepem internetowym jesteś panem/panią swojego biznesu. To ty decydujesz, co sprzedajesz, jakie treści chcesz udostępniać, jakie produkty reklamować i promować najmocniej oraz jak prowadzić dialog z klientami. Jaki biznes jest jednak najbardziej opłacalny? Ten, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. A te zmieniają się z roku na rok. Aby osiągnąć sukces, pomysł na biznes musi być niczym widzenie wróżki – tylko zamiast kryształowej kuli, wystarczą ci do tego narzędzia takie jak Google Trends.

Żeby pomysł na biznes i pomysł na sklep przekuć w pieniądze, musisz najpierw zrozumieć potrzeby konsumentów. By sprawdzić, czego ludzie szukają w internecie, sięgnij po łatwo dostępne narzędzia, które umożliwiają wgląd w informacje i statystyki najpopularniejszych treści w sieci. Sprawdzane np. w Google Trends hasła można filtrować pod kątem czasu, zainteresowań czy lokalizacji, co pozwala przyjrzeć się i ocenić, jak rośnie lub spada zainteresowanie danymi treściami w Google. Oczywiście zawsze, jak na giełdzie, pozostaje odrobina ryzyka, że rosnący trend nagle gwałtownie spadnie. Jednak jeśli zauważasz nagłe poruszenie konsumentów danym tematem, przedmiotem lub usługą, warto wstrzelić się w niszę, zaproponować usługi, które będą zaspokajać nowe potrzeby internautów. Narzędzie Trends warto wykorzystać także do sprawdzania sezonowości usług czy produktów oraz rozszerzaniu słów kluczowych dla twojego obszaru i firmy – przez proponowanie innych fraz, którymi warto się zainteresować.

Znajdź swoją niszę – sprawdź kilka pomysłów na biznes i sklep internetowy

 

Przykład zainteresowania strojami kąpielowymi i bikini w Google Trends

 

Zanim wcielisz pomysł na sklep internetowy w życie sprawdź, czy już jest ktoś, kto sprzedaje podobne produkty i usługi. Nawet jeśli tak, wciąż możesz zrobić to inaczej i lepiej. Ucz się na błędach innych sprzedawców, analizuj ich strony internetowe oraz kanały w mediach społecznościowych i zadaj sobie pytanie: co mógłbyś zrobić lepiej?. Budując własny sklep internetowy, możesz postawić na indywidualne rozwiązania – takie, które odróżnią cię od konkurencji. Oto kilka z nich.

 

Ekologia jest w modzie!

Nie od dziś wiadomo, że ekologia stała się produktem na sprzedaż. Jakkolwiek dosadnie to nie brzmi, produkty eko i bio to po prostu świetny pomysł na biznes. Dlatego nie powinno cię dziwić, że w naszym zestawieniu na pierwszym miejscu pojawiają się produkty ekologiczne – i to z różnych kategorii.

Dobrze sprzedają się ekologiczne akcesoria gastronomiczne – takie jak słomki z papieru z recyklingu, widelce z otrąb pszennych czy jednorazowe kubki wykonane z kompostowalnego polilaktydu. Takie produkty kupują nie tylko klienci indywidualni zmęczeni ilością plastiku w swoim domu, lecz także firmy z branży HoReCa, które starają się iść z duchem czasu.

Ekologiczne produkty podbijają nie tylko gastronomię. Oznaczenia eko i bio zaczynają dominować na półkach każdego działu supermarketu, a teraz pojawiają się także i w drogeriach. Chociaż waciki wielorazowe w Google Trends zaliczają wzloty i upadki, ich sprzedaż stale rośnie – tak jak świadomość ekologiczna w polskim społeczeństwie. Oprócz wacików bambusowych, kobiety chętnie sięgają także po biodegradowalne bambusowe aplikatory do cieni lub szczoteczki do rzęs. Furorę robią również środki higieniczne z organicznej bawełny, a także – eko diety i produkty spożywcze, których wytwarzanie ma niski wpływ na środowisko.

Zobacz przykłady sklepów internetowych, które stawiają na ekologię

Tak sprzedają Eko Przyjaciele – poznaj ich sklep!

 

 

(Nie)zwykły sklep jubilerski

Zawodu złotnika jeszcze nie zalicza się do wymierających – jak chociażby kowala – jednak jest to zdecydowanie profesja wymagająca wielkiego talentu, pasji i wiedzy. Pierścionki, kolczyki, bransoletki… Biżuteria to uniwersalny prezent, często wybierany na Dzień Matki, imieniny, urodziny, Boże Narodzenie – a więc tak naprawdę sprzedaje się przez cały rok!

Jednak jeśli chcesz podnieść poprzeczkę, zacznij sprzedawać biżuterię z duszą. Artystyczna biżuteria, robiona z kunsztem, dopracowana w najmniejszych szczegółach i o indywidualnym charakterze to coś, o czym marzy każda kobieta. Coraz większą popularnością cieszą się pierścionki zaręczynowe robione ręcznie na zamówienie, według wstępnego projektu klienta. Jeśli po drodze ci z kamieniami szlachetnymi, nie szukaj dłużej pomysłu na biznes – otwórz swój sklep od razu i zarabiaj!

Zobacz, za co możesz pokochać swój sklep internetowy

 

Ubrania, dodatki, nawet z drugiej ręki!

Jeśli znasz się na modzie, umiesz odróżnić spodnie za 400 zł od ich podróbki, a twoje stylizacje zachwycają znajomych, może warto przekuć pasję w pomysł na biznes w domu. Second handy, odzieżowe lumpeksy stają się coraz bardziej popularne także w internecie – głównie z powodów ideologicznych. Kupowanie ubrań używanych oznacza ich recykling, ponowne wprowadzenie do obiegu. Dodatkowo, w second handach można kupić po prostu taniej.

Moda, z pierwszej czy drugiej ręki, na pewno zawsze… będzie w modzie. Jeśli jesteś kreatywny i orientujesz się w aktualnych trendach, możesz nie tylko otworzyć sklep, ale stworzyć własną markę odzieżową. Możesz już zacząć od drobnych dodatków – zaprojektować oryginalne skarpetki albo nieoczywiste krawaty. Koniecznie tylko zainwestuj w reklamę w wyszukiwarce i na Facebooku – konkurencja w branży odzieżowej jest duża, musisz się w niej trochę porozpychać.

Sprawdź, jak stworzyć własną markę odzieżową w internecie

Otwórz sklep internetowy z ciuchami i rób transmisje live na Facebooku

 

 

Sprzęt i akcesoria do ćwiczeń

Na pewno choć raz przez ostatni rok przez twoją głowę przemknęła myśl: “Siłownie zamknięte… może poćwiczę z domu?”. Sprzedaż mat do jogi, hantli, obciążników i gum oporowych znacznie wzrosła podczas pandemii. I chociaż miejsca kultu wysportowanego ciała znów są otwarte, wiele osób przekonało się do uprawiania sportu w zaciszu domu. Twój domowy biznes może też łączyć aktywność w domu, aktywność na świeżym powietrzu i aktywność na siłowni – każdy sportowiec potrzebuje przecież butelki na wodę (najlepiej z filtrem), opaski na telefon lub specjalnej odżywki białkowej.

Zobacz, jak założyć sportowy sklep internetowy

 

 

Zabawki edukacyjne dla dzieci (i nie tylko)

Zabawki cieszą niesłabnącą popularnością od lat. W końcu wybierane są przed Gwiazdką, na każde urodziny, komunię lub inne specjalne okazje. Jednak od paru lat furorę robią pomysłowe zabawki edukacyjne, które w rozrywkowej formie pomagają dziecku rozwijać zdolności motoryczne, poznawcze, a także przygotowują go do kolejnych etapów edukacji. Jeśli zastanawiasz się, jaki biznes się opłaca, wybierz sprawdzone metody – w końcu rodzice zawsze będą inwestować w swoje dzieci. I to im mniejsze, tych chętniej inwestują!

Sprawdź przykład sklepu z zabawkami dla dzieci, „którego brakowało na rynku”

Zobacz sklepy internetowe, które stawiają na artykuły dla dzieci

 

 

Produkty cyfrowe – dla rozrywki i edukacji

Dobry biznes to biznes na czasie. A w ostatnio znacząco wzrosła liczba osób zainteresowanych wszelkimi edukacyjnymi produktami cyfrowymi – szkoleniami online, webinarami, kursami językowymi. Podczas pandemii wiele osób przekonanych do nauki stacjonarnej odkryło, jak wiele czasu mogą zaoszczędzić kupując gotowy kurs online, zamiast tracić czas w korkach na stacjonarne szkolenia. Sprzedawanie cyfrowych produktów edukacyjnych nie jest wcale trudniejsze niż sprzedaż innych usług czy produktów – wystarczy tylko zbudować bazę szkoleń do pobrania. Jeśli jesteś specjalistą w danej dziedzinie możesz tworzyć je nawet sam. Klienci na pewno docenią praktyczne porady.

Zobacz, w jak łatwy sposób możesz sprzedawać produkty cyfrowe

 

Smartwatche i gadżety nie tylko dla sportowców

Według statystyk wyszukiwań, klasyczne zegarki to zawsze dobry pomysł na biznes – są ponadczasowe, funkcjonalne, estetyczne. Jednak wraz z rosnącą świadomością wagi aktywności fizycznej, wiele ludzi zaczyna uprawiać sport – a co za tym idzie, poszukują gadżetów, które im to ułatwią i umilą. Smartwatche to prosty sposób na szybki zarobek. Stają się coraz bardziej popularne, gdyż łączą w sobie wszystkie opcje smartfona, jednak w dużo bardziej przystępnej formie – takiej, która mieści się na nadgarstku. Dzięki temu można słuchać muzyki, odbierać telefony, sprawdzać SMSy i wiadomości z komunikatorów nie wyciągając telefonu z kieszeni. Przydatne podczas treningu, prawda? Nie tylko! Gadżety stają się nieodłączną częścią życia, bo po prostu znacznie je ułatwiają. A za wygodę trzeba płacić – często nawet parę tysięcy złotych.

Zobacz, jak sklep Zu-Watch sprzedaje zegarki w internecie

 

Hulajnogi i rowery elektryczne

W większych miastach Polski hulajnogi elektryczne zaczęły pojawiać się już w 2018 roku. Konkurencyjne firmy biją się o klientelę, rozbudowując swoje aplikacje, wprowadzając udogodnienia i promocje. Jednak wiele osób woli zainwestować w swój własny sprzęt – taki, który zawsze będzie zawsze pod ręką, gdy muszą wyjechać do pracy; który nie zniknie nagle z mapy w najmniej oczekiwanym momencie. O rosnącym popycie na elektryczne hulajnogi najlepiej świadczy fakt, że w wielu miastach Polski musiano wprowadzić przepisy regulujące ich poruszanie się, gdyż na ulicach pojawiło się ich za dużo. Niedługo później na ulicach pojawiły się także rowery elektryczne – mniejszy wysiłek, wcale nie mniej eko! Te także możesz sprzedawać we własnym sklepie online.

 

Przykład zainteresowania rowerami i hulajnogami w Google Trends

Wszystko dla kobiet

Kobiety już wielokrotnie imponowały swoimi pomysłami na biznes. Na oprogramowaniu Shoper sklep internetowy otworzyła np. marka Plum Bum, czyli pierwsza polska marka oferując akcesoria intymne dla pań. Dzisiaj dużą popularność zyskują podpaski i tampony z organicznej bawełny, kubeczki menstruacyjne z silikonu medycznego, które pozwalają ograniczyć zużycie plastiku (kupujesz jeden na parę lat), a także bielizna menstruacyjna. To wszystko można już znaleźć w internecie. Po dyskusji, jaka rodzi się pod produktami specjalnie na te dni miesiąca wnioskować można, że nie tylko jest na nie popyt, ale także, że ludzie chcą o nich mówić, popierają alternatywne rozwiązania kobiecych problemów. Zwłaszcza te wygodne. Jeśli więc szukasz pomysłu na biznes dla kobiet, poradź się swoich koleżanek – co chciałyby zobaczyć w twoim sklepie najbardziej?

Zobacz, jak kobiety sprzedają i inspirują dzisiaj w internecie

 

Rękodzieło zawsze w modzie

Często nieistotne jest co, ale jak. Ręcznie robione produkty, takie jak biżuteria z żywicy epoksydowej, ręcznie szyte kosmetyczki lub lalki dla dzieci, sprzedawać się będą zawsze. Wydają się bardziej luksusowe, bardziej ekologiczne, a poza tym po prostu jedyne w swoim rodzaju. Konsumenci coraz częściej szukają przedmiotów unikatowych, gdyż znudzeni są otaczającymi ich jednakowymi wyrobami, robionymi mechanicznie i masowo – jak ubrania z sieciówek czy meble z popularnych marketów. Jeśli więc posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne, zastanów się czy nie przekuć ich w biznes – i to opłacalny!

Tak możesz sprzedawać rękodzieło przez internet – zobacz przykłady

 

Złote zasady dobrego pomysłu na biznes

Nie każdy pomysł na biznes w domu i internecie musi być trafiony. Ale nie zawsze to też oznacza, że jego wykonawca nie miał talentu do interesów, oj nie. Prostu mógł nie trafić w odpowiednią niszę, mógł przestrzelić się z planami i budżetem lub nie trzymał się podstawowych, złotych zasad.

Nie każdy pomysł na biznes, nawet ten, który wydaje ci się trafiony, ma szansę się powieść. Ale na pewno można mu w tym pomóc! Jak już zostało wspomniane w tym artykule, zanim otworzysz własny sklep internetowy, sprawdź, jak duży jest popyt na dane produkty (zacznij od wyszukiwań w Google Trends, potem zrób badania rynku i konkurencji), jaka toczy się dyskusja wokół tematu na forach branżowych i w mediach społecznościowych, a także… popytaj znajomych. Zadaj im parę pytań na temat tego, czy skorzystaliby z twoich produktów bądź usług ( i dlaczego tak/nie), kto według nich ma szansę stać się docelową grupą odbiorców oraz czy znają podobne firmy. Często te indywidualne wywiady mogą wnieść więcej przydatnych informacji niż sucha analiza faktów.

Ważnym krokiem jest także sprawdzenie konkurencji. To, że istnieje duży popyt na kosmetyki naturalne nie oznacza niestety, że twoja internetowa drogeria skazana jest na sukces – konkurencja może być bowiem zbyt rozpoznawalna, a także zbyt liczna.

Zaplanuj

Gdy już utwierdzisz się w przekonaniu, że twój sposób na biznes ma jakiekolwiek szanse przynosić zyski, zrób dokładny plan. Rozpisz tam najważniejsze cele marki, jej misję, wstępny plan na to, gdzie i jak chcesz się promować (chociaż budowanie strategii marketingowej od podstaw często warto zostawić specjalistom), a także wizualną identyfikację twojej marki. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne w komunikacji marketingowej, dlatego postaraj się dopasować estetykę do rodzaju produktów/usług. Wygląd twojego biznesu i sklepu ma znaczenie! 

 

Rób to z pasją

Najlepiej, jeśli twój pomysł na biznes wypływa prosto z pasji. Jeśli ktoś oddaje całe serce temu, co robi, to po prostu się czuje. Czują to klienci, którzy nie tylko chętniej sięgać będą po twoje produkty, ale także lojalnie zostawać przy marce i polecać ją swoim znajomym. Pasja w komunikacji marketingowej może także ułatwić dialog z konsumentami – chętniej będziesz słuchać ich podpowiedzi, komentarzy, wprowadzać poprawki według ich wytycznych. Połowa sukcesu we własnym biznesie? Nietraktowanie klientów jako bezmyślnej, jednolitej masy – to przecież indywidualne jednostki, których potrzeby chcesz spełnić.

 

Wykorzystaj dobry czas na założenie sklepu

Jeśli nadal czytasz ten artykuł i dotrwałeś do końca, gdzieś z tyłu twojej głowy tkwi już na pewno więcej niż nieśmiała wizja własnego biznesu i sklepu online. Jak widzisz, nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się na pierwszą myśl wydawać. Wystarczy odpowiedni plan, analiza i… dobry sposób na biznes, który przerodzi się w sklep internetowy. Branża e-commerce, czyli handlu online, tworzy ogromne perspektywy rozwoju, dlatego podczas zakładania własnej działalności należy wykorzystać je wszystkie. Chętni ci w tym pomożemy. Załóż u nas swój sklep i docieraj ze swoją ofertą do tysięcy nowych klientów.