Trendy ecommerce sklepy internetowe

Z jakimi zagadnieniami mierzyli się właściciele sklepów internetowych, jakie działania prowadzili, czym przyciągali klienta? Oto 5 trendów, które dominowały w e-commerce w 2019 roku.

1. Wygodne płatności online

Udostępnienie bezgotówkowej obsługi zakupów to zapewne zasługa coraz powszechniejszego dostępu do urządzeń mobilnych, a tym samym większego zainteresowania nowoczesnymi i bezpiecznymi formami płatności. Wynika to także z oczekiwań samych kupujących, co potwierdza nasz Raport Płatności (ponad 50% kupujących wybierało płatności online podczas finalizowania transakcji). Zakupy opłacane nawet nie kartą, a szybkimi systemami płatności, są dużo atrakcyjniejsze i wygodniejsze. Jedno – dwa kliknięcia i transakcja jest zakończona.

 

 

W tym roku sklepy Shoper zyskały kolejną metodę płatności – Google Pay – jedną z najszybszych i najbezpieczniejszych na rynku. Jej główną zaletą jest to, że kupujący podczas zakupów nie musi mieć przy sobie ani portfela, ani karty. Dane są bezpieczne na jego koncie Google. Do weryfikacji płatności służy wirtualny numer konta, użytkownik nie udostępnia więc sprzedawcy swojego prywatnego numeru karty.

Nowoczesne płatności online umożliwiają zatem nie tylko szybkie i wygodne zakupy na urządzeniach mobilnych, ale zapewniają bezpieczeństwo tak istotne dla kupujących. A to wpływa na realizację zakupów bardziej, niż może się to na pierwszy rzut oka wydawać.

 

Przeczytaj także: Jak zdobyć nowych klientów i poprawić konwersję dzięki Google Pay

2. Kampanie Facebook Ads oraz Google Ads

Zgodnie z zapowiedzią właścicieli sklepów (Raport: Multiwyzwania) ten rok stał pod znakiem dywersyfikowania kanałów sprzedaży. E-sprzedawcy inwestowali w działania, które umożliwiały im dotarcie z ofertą i reklamą do klientów. Dzięki partnerstwu z Facebookiem i Google mogliśmy zaoferować skuteczne działania reklamowe przy wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi do kreacji kampanii i analizy danych.

 

 

Według naszych danych, 33% ruchu pochodzi z wyników organicznych Google, niewiele mniej, bo 30% z płatnych, a 12% to zasługa mediów społecznościowych. O ten ogromny potencjał – aktywnie zabiegali e-sprzedawcy w tym roku. W prowadzenie Kampanii Google Shopping zainwestowali o ponad 112% więcej niż w minionym roku. Pozwoliło to wygenerować dla sklepów na naszej platformie przychód o ponad 115% większy niż w 2018 roku. Średni ROAS wyniósł 1036,20%, co jest bardzo dobrym wynikiem zwrotu z inwestycji.

Kampanie przyciągnęły o prawie 12% więcej sklepów niż w roku ubiegłym. Na pewno przyczyniła się do tego automatyzacja procesu doładowania kampanii – pozwoliła na prowadzenie jej w sposób ciągły, bez uszczerbku na zasięgach a także nowa usługa Facebook Ads.

 

Shoper Kampanie – wszystko, co musisz wiedzieć, o profesjonalnej reklamie twojego sklepu

3. Inwestycja w grafikę

Niemal co czwarty właściciel sklepu Shoper (23,8%, dane z Raportu Multiwyzwania) planował w tym roku zmianę szaty graficznej. Wg naszych danych wygląd sklepu był jedną z najczęstszych inwestycji podejmowanych przez e-sprzedawców. Słowem kluczowym wyznaczającym trend w grafice sklepów w 2019 była “użyteczność”. W projektowanych rozwiązaniach graficznych widoczna była siła dobrego “user experience”, nastawienie na maksymalne ułatwienie i usprawnienie komunikacji z użytkownikiem. Wszystko po to, by korzystanie ze sklepu było bardziej intuicyjne i przyjemne w odbiorze.

Chcesz mieć ładny sklep? Poznaj 5 trendów ze świata web designu

4. Zero waste

Ostatnie lata pokazały, że kwestia ekologii, dbania o najbliższe otoczenie staje się ważna dla coraz większego grona. Zainteresowanie widoczne jest nie tylko w międzynarodowych kampaniach społecznych, w działaniach niszowych grup czy jednostek zaangażowanych, ale dzięki regulacjom prawnym obejmuje też biznes, w tym e-commerce. Dla jednych dostosowanie się będzie dużą zmianą, a dla innych działaniem zgodnie z przyjętą filozofią. Wiele sklepów na eko podejściu zbudowało swój biznes i uczyniło z niego atut.

Na przestrzeni roku wzrosła liczba sklepów oferujących ekologiczne produkty. Część właścicieli dotychczas działających sklepów rozbudowała swój asortyment o sekcję eko, zwiększając w ten sposób swoje zasięgi. Jednak produkty to nie wszystko. Zmiana jest widoczna także w podejściu do wysyłek. W wielu sklepach możemy trafić na opcję przesyłki zgodnej z zasadami zero waste.

Wygląda na to, że podejście eko przestaje być pustym frazem a niesie ze sobą realne działania wynikające z determinacji uczestników rynku czy też zmieniającego się prawa.

 

Przeczytaj więcej: Zero waste w e-commerce? Tak to się robi!

5. SEO

W przywoływanym już wielokrotnie Raporcie: Multiwyzwania znajdziemy informację o planach właścicieli e-sklepów na 2019 rok. Ponad 55% z nich zadba o rozwój swoich sklepów inwestując w pozycjonowanie. SEO od zawsze było ważne. Oprogramowanie Shoper jest zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google – posiada m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna ma własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.

Wiemy jednak, że żeby cieszyć się jak najlepszą pozycją w Google, trzeba robić znacznie więcej. I choć rynek wydaje się mocno nasycony, to jego uczestnicy mają świadomość, że wszystko jest płynne i przy dobrej strategii każdy jest w stanie wygospodarować przestrzeń dla siebie.

 

Masz sklep internetowy Shoper? My mamy dla ciebie interesującą ofertę, dzięki której poprawisz swoją widoczność w sieci. Już teraz zapraszamy po audyt SEO.