Sklep internetowy z herbatą

Marzysz o własnej, zacisznej i klimatycznej herbaciarni, ale przerażają cię koszty otwarcia lokalu, organizacji sprzedaży? Zacznij sprzedawać online – a część twoich obaw uda się rozwiać natychmiast.

Niski próg wejścia

Niewielki nakład finansowy potrzebny do wejścia na rynek to główny motor wzrostu handlu w internecie. Aby zostać e-sprzedawcą nie trzeba nawet zakładać firmy. Do uruchomienia biznesu wystarczająca jest współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, które biorą na siebie kwestie formalno-prawne i wbrew nazwie są dostępne nie tylko dla studentów i młodzieży. W raporcie “Multiwyzwania pokazaliśmy dane, z których wynika, że 92 proc. sprzedawców prowadzących sklep internetowy krócej niż rok, zajmuje się nim samodzielnie lub z bliską osobą, a dla 71 proc. zyski z tego tytułu stanowią dodatkowe źródło dochodu. Sklep online to działalność, którą łatwo rozpocząć niedużym nakładem i traktować jak dodatkowe zajęcie a w miarę rozwoju biznesu, zwiększać zaangażowanie.

Wydatki na start:

Oprogramowanie Shoperod 299 zł/rok
Szablon graficzny (podstawowy) – 0 zł
Domena1 zł/rok
Certyfikat SSL98 zł/rok
Regulamin sklepu – 159 zł/rok

 

Sprawdź, dlaczego SaaS jest najlepszą opcją dla sklepu internetowego
Poznaj najlepsze sposoby finansowania sklepu internetowego na starcie

Analiza rynku: potrzeby i możliwości

Nie tylko wtedy, gdy chcesz sprzedawać herbatę przez internet, ale zawsze, gdy planujesz biznes – potrzebujesz wykonać analizę rynku. Dobrze jest sprawdzić, co już się sprzedaje, w jakich okresach dana branża cieszy się zainteresowaniem, z kim przyjdzie konkurować. Dzięki temu przygotowanie dobrego biznesplanu i dopracowanie szczegółów strategii nie będą trudne.

Jak widać w Google Trends – herbata to produkt sezonowy. Wraz z pierwszymi chłodami wzrasta spożycie ciepłych napojów, a tym samym zainteresowanie ich zakupem.

 


Źródło: Google Trends

 

Co zrobić, by sezonowość nie była odczuwana aż tak bardzo? Poszerzyć ofertę – nie tylko o produkty powiązane, ale też o usługi dodatkowe. Trudne? Niekoniecznie.

Świetnym przykładem wykorzystania wielu możliwości, jakie daje e-biznes jest sklep Green Touch. W jego ofercie znajdziemy nie tylko różne rodzaje herbat, ale także przyprawy, owoce liofilizowane, kawy, a także ceramikę i inne dodatki powiązane z oferowanymi produktami. Co więcej – właściciele dbają, by przez cały sezon zainteresowanie produktami nie malało. A wprowadzając zestawy upominkowe np. dla gości weselnych zapewniają sobie zainteresowanie produktem w okresie lata – kiedy gorąca herbata nie należy do najczęściej wybieranych napojów.

 

 

A może rozważając założenie sklepu internetowego z herbatą warto zastanowić się nad wprowadzeniem na rynek nowej marki?

Wyszukanie dobrego źródła wymaga zaangażowania i wejścia nieco głębiej w branżę, ale może dać masę satysfakcji z efektów pracy. Inną opcją jest skupienie się na odbiorcach hurtowych. Kawiarniach, herbaciarniach, sklepach stacjonarnych czy hotelach. Dzięki obecności w sieci po produkty mogą sięgać konsumenci z całej Polski, a nawet spoza jej granic – jeśli tylko będą mieć taką możliwość. Potencjał internetu wykorzystuje w ten sposób wiele sklepów np. Ambasada Herbaty czy Smak Sztuki. Ten ostatni poszedł jeszcze krok dalej – udostępnia na swoich stronach wiele rad i wskazówek dla początkujących sprzedawców w tej branży. Warto skorzystać – bo to porcja mocno esencjonalnej wiedzy!

Wsparcie sprzedaży

Sklep internetowy, jak każdy biznes, wymaga zaangażowania i działań, które przyciągną klientów. Nie ma jednego sposobu na odniesienie sukcesu sprzedażowego – ale kilka z poniższych działań na pewno w tym pomoże.

Przede wszystkim aktywność w jednym z najpopularniejszych kanałów social media w Polsce – Facebooku (wg danych Statcountera korzysta z niego niemal 63% Polaków). To doskonałe miejsce nie tylko do budowania relacji z grupą docelową, ale także do generowania ruchu i sprzedaży w sklepie poprzez reklamę. Dzięki odpowiednim algorytmom działania reklamowe można targetować po konkretnych wskaźnikach – np. lokalizacji, wieku, zainteresowaniach – co pozwala wyświetlić ofertę najbardziej poszukiwanym użytkownikom. Co więcej – działania reklamowe na Facebooku można rozszerzyć także o dodatkowe kanały – Instagram oraz komunikator Messenger.

Czas na skuteczną reklamę na Facebooku – zobacz, od czego zacząć

Kolejnym narzędziem skutecznego pozyskiwania klientów są kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google (Google Ads). Wg danych z naszego raportu, korzysta z nich 40% właścicieli sklepów Shoper. Efektywną kampanię dobrze jest rozpocząć na około 3 miesiące przed zapowiadanym szczytem sprzedaży. Jak już pisaliśmy w tym materiale, reklama Google jest najlepszym, najbardziej efektywnym narzędziem wspierania sprzedaży. Dlaczego? Pojawia się zawsze w odpowiednim czasie i z odpowiednim przekazem, trafia również do odpowiednich ludzi szukających konkretnego produktu.

Sprawdź usługę Shoper Kampanie i zobacz, jak też możesz reklamować się w Google

Co jeszcze zrobić, by zaprosić na herbatkę?

Obok płatnych działań jest jeszcze cały arsenał możliwości, które nie pociągają za sobą nakładów finansowych. Potrzebny jest jedynie twój czas.

Możesz tworzyć wartościowy content. Dodatkowe treści na stronie pomogą kupującym znaleźć nie tylko produkty, ale też porady, jak z nich korzystać. Podobno parzenie herbaty jest sztuką – warto dać kilka wskazówek, które zachęcą internautów do testowania kolejnych smaków i rodzajów herbat. Możesz wręcz regularnie dzielić się takimi treściami w ramach sklepowego bloga. Budując też w ten sposób swoją pozycję eksperta.

Skoro już dzielisz się wiedzą – rób to szerzej. Wykorzystaj potencjał social media prowadząc aktywnie firmowe konta i gromadź wokół nich społeczność zaciekawioną tym, co masz w swojej ofercie. Poszukaj także grup tematycznych i udzielaj się w dyskusjach.

I ostatnia, choć wcale nie najmniej ważna rzecz – dbaj o obsługę klienta. Dla niemal połowy właścicieli sklepów internetowych Shoper (49%) obsługa klienta na wysokim poziomie ma najlepsze przełożenie na sprzedaż. Chcesz sprzedawać w podobny sposób, masz pomysł na biznes w sieci? Możesz zacząć już dziś.