Reklamować w internecie można się na różne sposoby. Skutecznej reklamie warto jednak pomagać.

Możliwość kierowania swojej oferty do klientów z wybranych krajów, miejsc i o określonych zainteresowaniach – to jedna z dostępnych, reklamowych opcji. Kampanie reklamowe w Google, bo o nich mowa, pozwalają na precyzyjne docieranie do użytkowników, którzy szukają konkretnego produktu, więc tym samym dają dużą szansę na wyświetlenie się odbiorcom, którzy są realnie zainteresowani sprzedawanymi przez ciebie towarami.

Kampanie mają tę przewagę nad innymi formami reklamowymi…

…że w ich przypadku płacisz tylko za wyniki. Nawet jeśli tysiąc osób zobaczy reklamę twojego sklepu, ale w nią nie kliknie – ciebie to nic nie kosztuje. Opłaty są pobierane tylko za kliknięcia w konkretny produkt. Tylko za konkretne działanie.

O czym musisz pamiętać

W pierwszej chwili o odpowiedzeniu sobie na pytanie…


Źródło: Google

A następnie o wyniku jakościowym strony i trafności reklamowej. Na to składa się przynajmniej kilka czynników, m.in.: estetyka strony i jej intuicyjność, prosta ścieżka zakupowa. Innymi słowy – weź pod uwagę, że strona powinna być czytelna, powinna szybko się ładować, nawigacja po niej powinna być maksymalnie ułatwiona. Dodatkowo – pisz dobre i unikatowe opisy produktów. Czyli takie, których nie skopiujesz z innej strony, ale będziesz je pisać samodzielnie, poprawną polszczyzną, językiem korzyści i z zachowaniem zasad Google, które wpłyną na lepszą pozycję strony twojego sklepu w wyszukiwarce.

W tej pomogą też dobrej jakości zdjęcia, koniecznie pozbawione znaków wodnych. Pomogą też opinie konsumenckie. 80% kupujących w sieci sugeruje się w końcu zdaniem innych internautów. Pamiętaj więc o tym, by np. w opisach produktów lub komunikacji marketingowej chwalić się recenzjami klientów i ich rekomendacjami.

Inspiruj, ale nie zmuszaj

Zaglądaj do darmowego narzędzia Google Trends, by sprawdzać, czego szukają i czym interesują się ludzie korzystający z internetu. Będziesz dzięki niemu lepiej wiedzieć, co oferować i kiedy.

Opisz czytelnie wszystkie zasady panujące w twoim sklepie – nie każ ludziom się domyślać, co sprzedajesz. Strony: „O nas”, „Kontakt”, „Regulamin sklepu”, „Jak kupować”, „Koszty dostawy”, „Zwroty i reklamacje” – wszystkie one są ci potrzebne i muszą być wypełnione informacjami, które ułatwią wszystkim zakupy.

A kiedy klient trafi już do twojego sklepu i zapełni koszyk, nie zmuszaj go do rzeczy, które niekoniecznie musi lubić. Jak na przykład rejestracja w sklepie. Niech to będzie tylko jedna z nieobowiązkowych opcji.

Staraj się wyróżnić

W jaki sposób? Może to zabrzmi śmiesznie, ale… dobrze przygotowaną ofertą. Bo to wcale nie tak oczywista sprawa w polskim e-handlu. Dobrze więc obejrzyj stronę, na którą ma kierować użytkowników twoja reklama i sprawdź, czy zawiera ona dokładnie te informacje, które ma zawierać. Czy oferta jest jasna i przejrzysta, a reklama nie wprowadza w błąd? Spora część reklam wyświetlanych w internecie prowadzi do miejsc, z których użytkownicy szybko uciekają.

Bo strona docelowa jest nieczytelna, bo niezabezpieczona (SSL! Pamiętaj o instalacji certyfikatu SSLu!), bo oferta rozmywa się z tym, co reklamowano…

Pomyśl koniecznie o użytkownikach smartfonów i tabletów, którzy do zakupów nie potrzebują komputerów stacjonarnych. Musisz dopasować swój sklep i reklamy pod urządzenia mobilne, by każdy mógł nie tylko swobodnie wyświetlać twoją ofertę, ale też bez problemu kontaktować się z tobą, niezależnie od posiadanego telefonu czy tabletu.


Źródło: Google

A skoro już o kanale mobile mowa… Przetestuj swoją stronę pod kątem szybkości i dostosowania do komórek – nawet darmowe narzędzia podpowiedzą ci, co zrobić, żeby ją ulepszyć.

Nie bój się iść po więcej

Zgodnie z tym, co założyliśmy na platformie Shoper – że nasze sklepy mają nie tylko się otwierać, ale przede wszystkim sprzedawać. Stąd usługa Shoper Kampanie, która ma pomagać e-biznesom pracującym na naszym oprogramowaniu w zbieraniu większej liczby nowych klientów i zamówień. Ale żeby to się udało, trzeba faktycznie w swój sklep zainwestować.


Źródło: Shoper Kampanie

Rachunek bowiem jest prosty: większy budżet na kampanie = więcej wyświetleń reklamy = więcej kliknięć = większy obrót w sklepie.

Wyższy budżet przeznaczony na kampanię daje bowiem większe pole manewru w wyszukiwarce Google. Nasz autorski system reklamowy, bazujący na odpowiednich ustawieniach, może agresywniej i zarazem dokładniej targetować reklamy. A jako że posiadamy sporo ważnych danych na temat twojego sklepu, możemy je wykorzystać w odpowiedni sposób, by zwrot z inwestycji był dla ciebie jak najwyższy.


Źródło: Shoper Kampanie

Jeśli Google to za mało…

Jest też inna opcja zwrócenia na twój sklep uwagi i zwiększenia reklamowych zasięgów.
Remarketing dynamiczny Facebooka – czyli ten rodzaj reklamy, który wyświetla się użytkownikowi w najpopularniejszym kanale social media. A że warto się tam pokazywać pokazują choćby poniżej.


Źródło: Facebook

Facebook proponuje kilka formatów reklam, w zależności od tego, gdzie chcemy, by się one wyświetlały. Przy remarketingu dynamicznym do wyboru mamy: reklamę w formacie zdjęcia, filmu, pokazu slajdów, karuzeli, kolekcji, a także w ramach Messengera.

Reklamując się więc na Facebooku mamy możliwość kierowania reklam nie tylko do użytkowników, którzy byli już w naszym sklepie, ale również do im podobnych. Dzięki temu docieramy do grona nowych osób, które oczywiście mogą dokonać zakupu, ale wystarczy też, że przejdą tylko na stronę naszego sklepu i Piksel Facebooka zacznie zbierać dane o nich do dalszego reklamowania.

Dostępne są grupy odbiorców (znajdziesz je w kreatorze reklam) segmentowane m.in. po: lokalizacji, wieku, płci, języku, połączeniach i ustawieniach niestandardowych. Dróg dotarcia do klientów jest więc sporo. Powiedz nam tylko, którymi chcesz do nich dotrzeć.