Pierwsze kroki – zarządzanie zamówieniami oraz konfiguracja dostaw i płatności

Data publikacji: 9 września 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Przyszła pora na ustawienia zamówień, płatności i dostawy! Dowiedz się jak ustawić formy płatności w twoim sklepie oraz jak skonfigurować dostępne metody wysyłki. Skorzystaj z dostępnych integracji i zapoznaj się, czym są strefy dostaw.

Konfiguracja dostaw i płatności w sklepie

Poprawne skonfigurowanie form dostaw oraz połączenie ich z dostępnymi płatnościami to jeden z najważniejszych etapów przygotowania sklepu.

Formy płatności

W każdym sklepie internetowym należy ustalić, w jaki sposób klienci będą płacić za zakupy. Przede wszystkim (podobnie jak w przypadku dostaw) należy zadbać o różnorodność dostępnych form płatności, aby klienci mogli wybrać optymalną opcję przekazania zapłaty za towar.

Główne formy płatności w sklepie internetowym Shoper
  • Gotówka – płatność podczas odbioru towaru z punktu stacjonarnego. Jeśli działamy stacjonarnie to bardzo dobra opcja.
  • Przelew (bankowy) tradycyjny – klient w skonfigurowanym mailu automatycznym oraz komunikacie po złożeniu zamówienia otrzyma numer konta, na który powinien dokonać płatności. Z pewnością warto udostępnić taką opcję, bo dla wielu jest czynnikiem wzbudzającym zaufanie. Do wad należy konieczność ręcznego weryfikowania wpływających wpłat czy konieczność ręcznej zmiany statusów zamówień. Zobacz więcej: Jak dodać przelew tradycyjny w sklepie Shoper?
  • Pobranie – płatność dokonywana jest przez klienta podczas odbierania przesyłki (od kuriera czy na poczcie). Bardzo wygodna forma dla klientów ze względu na przyspieszenie wysyłki (sprzedawca nie musi czekać na wpłatę) oraz możliwość zapłaty gotówką. Płatność za pobraniem nie jest zbyt lubiana przez sprzedawców ze względu na czas oczekiwania na pieniądze. W zależności od asortymentu koniecznie trzeba pozwolić klientom na płatność w ten sposób (oczywiście można np. doliczyć 5 zł za jej wybranie, bo przesyłki też są droższe).
  • Przelew natychmiastowy – to jedna z najwygodniejszych form płatności zarówno dla klientów i sprzedawców. Po jej wybraniu, klient od razu kierowany jest na stronę swojego banku i bez zbędnych formalności zleca przelew. Z kolei sprzedawca od razu otrzymuje informację o dokonaniu wpłaty (statusy zamówień w sklepie w tym przypadku zazwyczaj aktualizują się automatycznie) i może wysłać paczkę już tego samego dnia. Do wad można zaliczyć prowizje od transakcji, która w zależności od systemu i wielkości sprzedaży waha się w okolicy paru procent. Przy obecnych trendach i oczekiwaniach klientów takiej formy płatności w sklepie nie może zabraknąć.

Posiadając sklep na platformie Shoper masz do dyspozycji integracje z większością popularnych systemów płatniczych, z którymi możesz indywidualnie negocjować stawki i podpisywać umowy.

W sklepie Shoper możesz zmienić kolejność wyświetlania dostępnych metod płatności oraz wysyłki podczas składania zamówienia oraz ustawić domyślną formę płatności w koszyku.

Formy wysyłki

Jeżeli twój sklep posiada dodatkowe wersje językowe, konfigurację form dostaw musisz wykonać dla każdej z osobna. Więcej informacji: Konfiguracja języka i walut w sklepie.

Jeżeli wysyłasz produkty za granicę albo chcesz ograniczyć ich wysyłkę do wybranych kodów pocztowych w kraju, skorzystaj z możliwości tworzenia stref dostaw, o których więcej przeczytasz tutaj: Jak edytować strefy dostawy?

Konfiguracja gabarytów umożliwia dopisanie odpowiednich form dostaw do produktów, np. droższa przesyłka kurierska paletowa dla „dużych produktów”, których wysyłka zmieści się tylko na palecie.

W sklepie założonym na platformie Shoper możesz wyświetlić koszty dostawy na karcie produktu.

Obsługa zamówień w sklepie

Oprogramowanie Shoper prezentuje na liście zamówień oraz produktów symbole, które ułatwiają identyfikacje i realizacje zamówień, np. określają skąd pochodzi zamówienie, czy należy wystawić fakturę albo czy dany produkt ma aktywną aukcję na Allegro (dla sklepów zintegrowanych z Allegro).

W pewnych sytuacjach administrator musi ręcznie dodać lub zamienić produkty w zamówieniu, np. klient chce złożyć zamówienie telefoniczne, bądź chce je zmienić po złożeniu zamówienia.

Po finalizacji zamówienia, strona sklepu internetowego powinna wyświetlić komunikat potwierdzający. Wyświetlany komunikat można rozróżnić ze względu na wybraną przez kupującego formę płatności, dlatego treść tego komunikatu należy wprowadzić w edycji konkretnej płatności.

Konfiguracja usług kurierskich InPost i Paczkomatów

Konfiguracja połączenia sklepu Shoper z usługami InPost (Kurier, Paczkomaty) dostępna jest w ramach wbudowanej integracji w Panelu administracyjnym sklepu.

Integracja wyświetla w koszyku klienta mapę Paczkomatów, która nie wymaga dodatkowej aktywacji – wystarczy, że dokonasz prawidłowej konfiguracji.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak skonfigurować metody wysyłki i sposoby płatności w Shoper?
  • Jak zarządzać zamówieniami od klientów w sklepie Shoper?
  • Jak skonfigurować usługi kurierskie i paczkomaty InPost w Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności